Zac Brown Band - Colder Weather Lyrics




She'd trade Colorado if he'd take her with him
Closes the door before the winter lets the cold in
And wonders if her love is strong enough to make him stay
She's answered by the tail lights shining through the window pane

[Chorus:]
He said I wanna see you again
But I'm stuck in colder weather
Maybe tomorrow will be better
Can I call you then?
She said you're ramblin' man
You ain't ever gonna change
You got a gypsy soul to blame
And you were born for leavin'

At a truck stop diner just outside of Lincoln
The night is black as the coffee he was drinkin'
And in the waitress' eyes he sees the same ol' light a-shinin'
He thinks of Colorado and the girl he left behind him

[Chorus:]
He said I wanna see you again
But I'm stuck in colder weather
Maybe tomorrow will be better
Can I call you then?
She said you're ramblin' man
You ain't ever gonna change
You got a gypsy soul to blame
And you were born for leavin' (born for leavin')

Well, it's a winding road
When you're in the lost and found
You're a lover – I'm a runner
And we go 'round 'n 'round
And I love you but I leave you
I don't want you but I need you
You know it's you that calls me back here, baby

Oh I wanna see you again
But I'm stuck in colder weather
Maybe tomorrow will be better
Can I call you then?
Cause I'm a ramblin' man
I ain't ever gonna change (I ain't ever gonna change)
I got a gypsy soul to blame
And I was born for leavin' (born for leavin')

When I close my eyes I see you
No matter where I am
I can smell your perfume through these whispering pines
I'm with your ghost again
It's a shame about the weather
But I know soon we'll be together
And I can't wait 'til then
I can't wait 'til then





Other Lyrics by Artist

Rand Lyrics

Zac Brown Band Colder Weather Comments
  1. The Deceptive Cactus

    And people think Billie eilish’s music is sad

  2. Daniel Graves

    A little self reflection through the words of this song. God, I'm so sorry for the way I am....

  3. Al Woody

    This makes me cry, but I love it

  4. Brenda Risinger

    i just realized that the guy in the video is Liam Hemsworth aka Gale in the hunger games

  5. G Z

    This song reminds me a very unique part of my life, I had a girlfriend who I Loved with my heart and she too, but her father died and she had to move to another city with her mother, I tried to live and study in the same city but things happened, the beach was testimony of a cold night when we talk and decided to separate, she was passing through very very hard new life with out her father, I'm feel happy because I did everything to make her feel happy during this time. And now we are far from each other and a week ago she had a baby, yesterday my baby born. But after all this time this song will always remind me that cold nights waiting to see her.

  6. Clau

    🎶You ain't never gonna change, you got a gypsy soul to blame and you born for living... 《You are a Runner and Iam a Lover》🎶
    JUST waiting...

  7. Jim T.

    Great song but very emotional. Still one of my favorite country songs

  8. Jamie Svrcek

    I'm sorry Zac, but I've never got this video.... He goes hunting.
    He didn't leave her. Doesn't match the song...
    And he's a damn stupid hunter, on top of that....
    She sets the barn on fire, to get his dumb ass home? Put on your wellies and go look for him you stupid girl. Ain't nobody has that much property anymore...
    He's out there, probably lickered up...
    Beyond that. Awesome song... One of my favorites. The video just doesn't make any sense.

  9. Unforgiven Patriot

    The girl in this vid is just beautiful.

  10. bevy bear

    MAN, I love
    ZAC'S voice ..
    Smooth as Jack Daniels 🥃

  11. Damian Sullivan

    Best song out there 🤕

  12. Snipe Hypes

    Hey he’s coming to my city

  13. Robert Brochu

    I was in Lincoln during a snowstorm the first time I heard this song. I'm a truck driver so I'm a rambling man.

  14. Robert Brochu

    I was in Lincoln during a snowstorm the first time I heard this song. I'm a truck driver so I'm a rambling man.

  15. Dean Parker

    It sucks it happens in Love. Part of LIFE,.Keep what you got

  16. David Voss

    Thank you for this song to help me cry the pain away that I’ve held onto, I’m still broken but I’m alive. This song is legendary and it hit me hardest through my separation from the woman I’ve loved the most in my life. God bless the Zac Brown band.

  17. Jansen Via

    I loss three close friendships of three beautiful sweet young ladys and I would do anything for all three to textme one day and say I forgive you man come back in our hands

  18. Andrew Minton

    OMG I LOVE THIS SONG LOL SO GOOD OH MY GOD

  19. Carol Horn

    This song chokes me up. The man looks like my Dad and my Son.

  20. Dawn Petty

    4yrs ago a man told me to listen to this I did loved it then he started his games so i told him it was his song!!! Lol he still gone😂😂thank you God.

  21. Pamela elizabeth Megill

    This song was me 20years ago and still feels so much of this

  22. Rick Shaw

    I’m am

  23. Esther Booke

    One of the best Zac Brown songs! Love them all! 2020

  24. S.S.E-4

    .....i love this song.!

  25. John Michael

    When women get frustrated with me. I send them this link. Ramblin man and I ain't ever gonna change. A blessing and a curse. Trust that.

  26. Tina Deljanovan

    She loved you but knew she would never live again if she don't let go.

  27. canadaman1786

    If you think you can take a one-two gut punch, go straight to
    "Please Come To Boston" from this one.
    I dare you

  28. Steve Hughes

    And, since these guys went "mainstream"... they're just another puddle in a long, wet, sweaty country road.

  29. Geno Harris

    My damn song...damn it

  30. Patty Ramos

    So my son moved to Vail, for a month, he said he's never coming home to NC. I have his dog, Eddy, he's mine now. Miss my son!

    Ralph Mahon

    I would never leave my dog.
    Try this, tell him his best friend stares at the door, waiting for his daddy. Good luck!

  31. Scott Romick

    He sings the shit out of it near the end of the song

  32. Bonnie Maynard

    I can't wait till then 😍💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜😁💜💜💜💜💜💜😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

  33. Bonnie Maynard

    I'm stuck in colder weather babies

  34. Bonnie Maynard

    Adrian Joseph Jenavieve Tanner Tristan Mckenzie Mom misses you

  35. Mateusz Mamot

    Zac please come back to making songs like this one.

  36. Eric Melchiorre

    2020 still listening #powerful

  37. Lone Wolf

    I bought one of Zacs knives. Such bad lock stick I almost can’t even close it. I wish the knives were as good as the music.

  38. Gotcha Watching

    Man this song make me want to hold all my love ones.

  39. Adam Crabtree

    Anybody else thinks the lyrics and music video doesnt match. This sounds alot like a trucker song

  40. Redskolem

    Just had the urge to listen to this song even though I haven't listened to country in a while.

  41. D cole

    She is mind blowing beautiful

  42. Cory Dobrowolsky

    2020 anybody?

  43. rlw11786

    This songs sounds a lot like David Allan Coe's song "Please Come To Boston".

  44. Andrew Harris

    American music at its absolute best!

  45. Phillypride610

    Love this song. Idk how to explain it but it’s magical

  46. Ryan Smith

    This guy was severely underprepared for the conditions

  47. Brenda Lewis

    pipeline life

  48. Snipe Hypes

    They got Liam Hemsworth for this song

  49. jaxjams2

    The song is great

  50. Christine Paquette

    The best song for understanding men!! LOVE it!

  51. Jason Abington

    ....it's a shame about the weather....

  52. jehneil house

    Any Black people here?

  53. Hayden Waller

    Good song

  54. Betty Clifford

    Who Listening 2020!! :D

    Kronos Darkness

    Absolutely nobody but you

  55. JTP Astey

    My dad left me and cheated on my mom I always think of this song now. THANK ZBB

  56. Kiesha Lawton

    who is lisining to this in 2020 janarary 1

  57. finalvoyage35

    Life of a truck driver....

  58. M T

    Hows the cocaine and hookers zac? Great song btw!!

  59. Michele Pacheco

    This song makes me feel something, not sure what, maybe love

    Kronos Darkness

    You sure it's not gas?

  60. c Dittmer

    Who's still listening on 2020?

    Carter Lamberson

    EJSFilms2K lol 😂

    Andrew Minton

    WHO ISNT!!? UGGZZZZZ

    Andrew Minton

    @Race Fan I mean geez I like them but get a life buddy

    Virgil Marinelli

    Oh yeah

    Renata Missurini

    🙋🏻‍♀️

  61. Rico Silva

    Vocês são demais.....estamos com uma banda Country e tocamos várias musicas do seu repertório.....

  62. imnasty69 _yt

    I wish I could sing this song to my father

  63. Deanna Whalen

    John Eric Spoor ❤

  64. Xavier Skxtephxthy

    She'd trade Colorado if he'd take her with him
    Closes the door before the winter lets the cold in,
    And wonders if her love is strong enough to make him stay
    She's answered by the tail lights
    Shining through the window pane
    He said I wanna see you again
    But I'm stuck in colder weather
    Maybe tomorrow will be better
    Can I call you then
    She said you're ramblin' man
    You ain't ever gonna change
    You gotta gypsy soul to blame
    And you were born for leavin'
    At a truck stop diner just outside of Lincoln,
    The night is black as the coffee he was drinkin',
    And in the waitress' eyes he sees the same 'ol light shinin'
    He thinks of Colorado
    And the girl he left behind
    He said I wanna see you again
    But I'm stuck in colder weather
    Maybe tomorrow will be better
    Can I call you then
    She said you're ramblin' man
    You ain't ever gonna change
    You gotta gypsy soul to blame
    And you were born for leavin'
    Born for leavin'
    Well it's a winding road
    When your in the lost and found
    You're a lover I'm a runner
    We go 'round 'n 'round
    And I love you but I leave you
    I don't want you but I need you
    You know it's you who calls me back here
    Oh I wanna see you again
    But I'm stuck in colder weather
    Maybe tomorrow will be better
    Can I call you then
    'Cause I'm a ramblin' man
    I ain't ever gonna change
    I gotta gypsy soul
    And I was born for leavin' (born for leavin')
    When I close my eyes I see you
    No matter where I am
    I can smell your perfume through these whispering pines
    I'm with your ghost again
    It's a shame about the weather
    But I know soon we'll be together
    And I can't wait 'til then
    I can't wait 'til then

  65. Chris William

    And not but maybe a tiny bit of long distance truckers are good enough to put a couple of tracks on the shelf,!

  66. Chris William

    This is not true for lot's of truck Drivers it's what Willie Nelson meant when he said Mamas Don't Let Your babies grow Up To Be Cowboys because they're still always Alone on long distance trucking that's why AMERICA should have more warehouse spaces all over the place so we can slow down long distance trucking unless a trucker wants to end up all alone in the end!!

  67. LiveInternal

    Making me all sad and shit. Thanks love you guys.

  68. Tresten Archer

    I wish I could see the one girl that got away like fuck it hurts 😔😣 I miss her so much

  69. JenRenee's♡♡

    "When I close my eyes I see you
    No matter where I am
    I can smell your perfume through these whispering pines
    I'm with your ghost again"
    .....This part is just crushing...
    Wow!!! what awesome songwriting
    Hell of a song
    Maybe one of the best songs ever f'n written ❤

    Doug Winegar

    So JenRenee is Zac Brown ur fave? What music do you listen to?

    JenRenee's♡♡

    @Doug Winegari listen to a little bit of everything. Classic rock to oldies country. I appreciate anything that is good music. Listening to eric clapton right now.

    Doug Winegar

    @JenRenee's♡♡ Does that include 80's

    Doug Winegar

    @JenRenee's♡♡ How r u doing?

    Doug Winegar

    @JenRenee's♡♡ hey JenRenee how have you been?

  70. Penny Derringer

    This is Maxwell i need my frind

    Penny Derringer

    This is Maxwell I need my friend

  71. no thank you

    😍😍😍😍

  72. Ian McManus

    What happened to these guys?

  73. dewi valentina

    🎶 I love you but I leave you 😭😭

  74. Andy Devlin

    Song gives me chills

  75. silver snake stacking

    Whos listening in 2020

  76. Mackenzie Reinert

    it's almost 2020 and this is still one of my top songs to listen. This song puts me in a mood that I can't even explain. I sing my heart out on this song because hearing this song is just apart of me. I'm not very old but I grew up listening to Zac Brown Band and I could never get enough of them. I could listen to this song all day if I could. Every time this song comes on I turn it up all the way and block out all the other noises. I love this song so much and it's just one of the greatest songs that they have ever wrote. It speaks to a lot of people and many can relate to it. I can't but many people out there can. I just want to say thank you Zac Brown Band for creating this beautiful song!!

  77. Mike Rivera

    This song always takes me back ,to some good times I had with this little pet frog I found along this Colorado river,his name was Rupert,nah! Im kidding 🤣🤣🤣🤣

  78. Hunter North

    This song makes me remember my grandparents, and how they would call from the road truck-driving cross country. Grandpa died in 2008. Grandma followed him in 2014. I still think about them all the time.

  79. JTPMagic JTPMagic

    This is pretty much my family’s life and my parents had to go through a horrible divorce and I am only 11 years old. Thank you so much Zac Brown

  80. Back Bay Man52

    Nice, just lovely. I admit, I have a gypsy soul. I love to see places. I can't stay in one place too long. Maybe one day I'll find someone who'll make me stop travelling.but I'm gonna be me.

  81. fern worakamphon

    I’m so glad that I went to his concert. Now my boyfriend and I are in love with this song.

  82. Joseph Webb

    Liam Hemsworth?

  83. Billy Wilkerson

    True music they don't make like that today

  84. CapHowdy

    Have watched this video multiple times over the years and today is the first time I noticed Liam Hemsworth is the guy in the snow. Shows how much I pay attention.

  85. Keith Sage

    Who will be listening in 2020?

    Kenneth Williams

    How about all the years my dude it's a legendary song.

  86. gary6977

    Dear God,
    Its December 2019 and I've literrally just heard this song and I'm 42-years old.
    I. LOVE. THIS. SONG!

    Mwesigwa Bob

    I listen to this song almost everyday... There's away it speaks to my soul..

    Joe Medina

    So much good country music out there. I listen to everything but rap and I always end up back to country. If you've never heard it before, listen to Blake Shelton's "Mine would be You", another one of my favorites.

  87. Fillius Awusi

    Pure and True..

  88. Alejandro Vasquez

    Do yourself a favor. Go for a walk on your own, listen to this song while you walk, and just sing the living shit out of this song. One of the most enjoyable things I love to do. :D

    Nichole

    Alejandro Vasquez I do this driving sometimes

  89. Daniel Korosec

    EllE oz bow

  90. Nevaeh Harris

    my adobt mom left when i was 10. cheated on my dad 5 different times.. i hate her guts.. i wish she never adobted me.. why me dam

  91. Tiffany Flowers

    I'm so lonley... 13 years of marriage I had to let him go because my nerves couldn't take anymore ... It's so strange to be alone

    Tiffany Flowers

    @Icewing vampire dragonking Bryan 😊😊

    Icewing vampire dragonking Bryan

    @Tiffany Flowers thanks I'm Thomas Bryan where are you from friend if you want to 😊

    Tiffany Flowers

    @Icewing vampire dragonking Bryan I'm from North Carolina. How about yourself?

    Doug Winegar

    Tiffany I feel your heart in your words. I am an 80's kid myself. Here is a dedication to you from Maryland. LOVE SONG by Tesla. Crank it up and sing your heart out

    Tiffany Flowers

    @Doug Winegar Thank you so much. Imma crank it up now 😘

  92. Scott A

    Twin Cities Summer JAM 2020!!!!!!

  93. Buddy Greeno

    Whete the hell are these guys???????

  94. Emmy Veenstra

    goosebumbs 💕

  95. John Koppe

    This song go out to my new woman that lives in Tennessee I love her so much

    Icewing vampire dragonking Bryan

    Don't forget about her lol

  96. Tom Geraci

    3:16 those harmonies tho

  97. Atu lokhirung

    when my bestfriend played this song i really like it and love it today i get to watch this video ❤ ❤ ❤

  98. Andsomeone Spzecial

    Remember to thank the Lord I didn't make it to your company as y'all's besst friend when you hurt my aunt Terri and this is where my momma did say it's okay ....... So I am respecting thanks and so be it.......... Get off it quick if ya don't like it!!!!!! My ass is all