Tribe Called Quest, A - Find A Way Lyrics




[Chorus:]
Now you caught me heart for the evening
Kissed my cheek, moved in, you confuse things
Should I just sit out or come harder?
Help me find my way

[Q-Tip:]
Messing me up, my whole head
Teasing me, just like Tisha, did Martin
Now look at what you're starting
Schoolboy's crush and it ain't on the hush
The whole world sees it but you can't (uh)
My peoples they complain, sitt and rave and rant (come on)
Your name is out my mouth like an ancient chant (say what?)
Got me like a dog as I pause and pant...

[Phife:]
Speaking of which, got a leash and I wish just to rock you miss (come on)
Make a militant move, peep my strategy (what?)
End of the day you're not mad at me (uh)
Not dealing with nobody, now that's what you told me (what?)
I said: "hey yo, it's cool, we can just be friendly" (come on)
'Cause yo, picture me messing it up
Her mind not corrupt with the ill C-Cups
Shit, I'm on my J.O. (come on)
Bullshitting, hoping that the day goes slow (what?)
Got me like a friend, what confuses me though
Is kisses when we greet, tell me what's the dill yo? (dill yo, yo, yo...)

[Chorus x2]

[Q-Tip:]
Now why you wanna go and do that, love, huh?
Making things for me towards you harder
Killing me, just when I think we're there
You got the whole vibe and the flows in the air
Telling me 'bout next man
But next man ain't the nigga with the plan
Who got your heart in mind?
It's about time that you just unwind (come on)

[Phife:]
And let it just happen, make it front-free (uh)
Just sweat me like Moneypenny (uh)
Digging you, getting inside of your stee (what?)
It's the Quest that keeping you company
Forever, or however you want it

[Q-Tip:]
Word word, now wait a minute now before you jet it to the curb (yeah, yeah)
Start to make affections, which is good not the hurt
But it, it aint me, and I, I ain't blurred (uh)
I'ma still just chill with you
Maybe things could change if you change your view (come on)
If not then I guess it is cool (yeah)
just, to keep to yourself and adbide by the rules, right

check it out now...
check it out now...
like that now...
check it out now...
wha wha now...
check it out now...
yeah yeah now...
check it out now...
check it out now...
it's like that now...
check it out now...
yeah yeah now...
check it out now...
what you say, what? what?

[Chorus till fade out]





Other Lyrics by Artist

Rand Lyrics

Tribe Called Quest, A Find A Way Comments
  1. Mariama-Lola x

    2020? 💕

  2. Tabasco Bob

    2020 ❤

  3. Tho

    something about these old school shit that gets me the whole good ass different vibe!

  4. Al From Windsor

    I had the pleasure of meeting Phife Dawg back in the summer of 2015 in Detroit. It was the day Sean Price passed away (R.I.P Brother). Phife was one of the most humble ppl I ever met. The security guy was telling me back up you can't talk to Phife, But Phife told the security guy to stop and he told me What's up man, he signed my ATCQ Midnight Marauders CD. He dropped the sharpie on the ground as he was signing the CD and he said I'm sorry and he tried picking it up, I shouted out "PHIFE, SCREW THE DAMN SHARPIE, CAN I TAKE A PIC WITH YOU" R.I.P PHIFE, He passed a few months later.

  5. GotWeedNL

    Glad that hip hop evolution introduced me to this joint 👌

  6. James Dean

    Anyone else here because of Hip-Hop Evolution on Netflix?

  7. ShaunaM

    Still coming back to this in 2020 🔥🔥

  8. hmi med

    Rip j Dilla and phife 🙏

  9. 5v Onelife

    R.I.P J.Dilla Crazy He's Gone Super Producer To This Day Bless.

  10. Delanie Forbes

    HipHop Evolution Season 4 bought me here

  11. Cristian Rebolledo

    Rip phife rip dilla

  12. L.K

    J dilla is genius

  13. Da RealEast

    2020!!!!!

  14. Fuma de mi kenke

    Love from barcelona✌

  15. Klass Act

    2020 still rocking it ❤️👊🏾

    Elrick Penn

    ... Yep ...

  16. Lanadya

    Anyone here listens in 2027? Shhhhhh....Took a timemachine....


    This weed is to good

  17. Alluviale Daempfer

    Good memories associated with this song.

  18. Caz Mazurek

    This track is cool af... hello everyone. :)

  19. Edson Joaquin

    só pancada 👏👏👏👏

  20. Cris Slmndr

    Someone knows the steps of Q Tip or the dance school he frequents ... ??

  21. Brayan Stiven Vasquez ortiz

    🇨🇴👽

  22. Luis Segovia

    I follow loving this music, I travel to another place with each son...

  23. Anthony B

    My favourite ATCQ jam! I discovered it when I was a 6th grader!

  24. DJ THE SHOOTER

    Don't cha'll miss these days? What the hell happened?

  25. kevin monari

    The Phifer ❤

  26. dominic clarke

    Classic 🙌🏾

  27. Anonimo Pendejo

    Best beat ever/!

  28. MINIMOTOMADNESS

    this just blew me away.........had to get a subwoofer and annoy folk..

  29. Thiago Pergentino

    "Lá em copacabana que tem... suco de acerola com maçã vem do pé meu bem" Salveee música brasileira!

  30. MordendeHand

    wtf y clp t mh h so bad

  31. Sibusiso Maboya

    Best tag team ever

  32. E D 95

    The greatest of all time

  33. Andreas Neumann

    Do you know, we are german;,;(we are(wir sind behindertOOOOO))))))we lost the 2 War))))))we are the peaceaeast in the world....Okay. you don:t the back side of the Moon, really, but you don't know the inside from the MARS.

  34. ygo Schultz

    https://youtu.be/Ki7EoH31UkM?list=PLxDuhURgeQVShKmTn0N_pt02OXfoY6ExQ&t=110

  35. shezi nkosinathi

    So y’all ignoring how awesome the video is

  36. Cat Luv49

    Damn this song gives off such a chill/nostalgic vibe. Brings back so many great memories

  37. Jay Cuyco

    reminds me of the video of asap forever

  38. silas santos

    porra ate que em fim encontrei essa musica das antigas nossa quanto tempo eu fiquei procurando essa musica achei tribe called quest grupo foda eu curto demais as musicas salve rapaziada do brasil que curti tudo nosso save o hip hop americano

  39. Josh kosmic

    You know is J dilla witha killa hihats and bass

  40. kannon bach

    refreshing to see beautiful, _natural_ women.

  41. John Smith

    Here in the UK.
    The youth that hears sure tunes.
    They just stop 4 listening.
    And it us olders /pioneers fault that they don't know about such gods.

  42. Ghost102 CP

    Beat is sick 😷

  43. Vicente Gómez

    The samurais of hip hop ATCQ true legends thanks for all!

  44. Job Komakech

    when people talk about migos, i tell them there is a tribe called quest

  45. Kamil Niedzwiedz

    1.05 Nice pants Shaheed 👍

  46. Simon bolivar

    Old fan greetings from Morocco

  47. Pete S.

    I love how the vibe changes at around 2:30 when the main sample fades away.

  48. Malcolm V

    Is it just me or this was way ahead of its time ?

  49. BG21

    0:59 q tips dancing makes me laugh every time 😂

  50. Retro Jaime

    Who ever disliked this must be mod

  51. Mourad Mou

    Omg,I want to cry at every Phife part,RIP

  52. Nick Sabor

    if they dropped an album today they could save the game

    Jordan Duder

    Are you aware that they dropped in album in 2016? It's up there with their other albums.

  53. Yung Soad

    Bebel Gilberto
    Lá em Copacabana que tem
    Tudo de bom, tudo que é de bem
    Suco de acerola com maçã
    Que gem do pé, meu bem

  54. Yung Soad

    TOWA TEI

  55. Ivan Mubai

    Would like to be from this time 😭

  56. Mlungisi Mdwaba

    RIP MALIK!!!

  57. TOBEATS

    Lá em copacabana que tem, tudo de bom, tudo de bem, suco de acerola com maçã, e vem do pé meu bem

  58. dark Agent

    Smoke in new yorkkkk😎

  59. Lenny Bibinyiniba Briscoe II

    I grew up on this song. Came back to watch it in 2019 and just bust that Q-Tip at 1:47 in the office right now. SLICK!

    Elrick Penn

    ... lmmfao !!! ... Yes !!! ...

  60. SleazyC69

    There are those that dance with their love to this, those that used to and those who have missed out.

  61. dark Agent

    Cold and hot bad con....

  62. dark Agent

    Cold and wax bro...

  63. dark Agent

    New york is.......

  64. Uncle Chopper

    I totally forgot about these guys. Thanks Mark Ronson for bringing me here 🤙

  65. Super Unknown

    The love movement such a dope album bought it when it.came.out this video use to get so much airplay

  66. Kima Hector

    I'm proud of my era

  67. bienexmaya x

    Lyrics ^^

    Now you caught me heart for the evening
    Kissed my cheek, moved in, you confuse things
    Should I just sit out or come harder?
    Help me find my way

    Messing me up, my whole head
    Teasing me, just like Tisha, did Martin
    Now look at what you're starting
    Schoolboy's crush and it ain't on the hush
    The whole world sees it but you can't (uh)
    My peoples they complain, sit and rave and rant (come on)
    Your name is out my mouth like an ancient chant (say what?)
    Got me like a dog as I pause and pant

    Speaking of which, got a leash and I wish just to rock you miss (come on)
    Make a militant move, peep my strategy (what?)
    End of the day you're not mad at me (uh)
    Not dealing with nobody, now that's what you told me (what?)
    I said, hey yo, it's cool, we can just be friendly (come on)
    'Cause yo, picture me messing it up
    Her mind not corrupt with the ill see-Cups
    Shit, I'm on my J.O. (come on)
    Bullshitting, hoping that the day goes slow (what?)
    Got me like a friend, what confuses me though
    Is kisses when we greet, tell me what's the dill yo? (dill yo, yo, yo)

    Now you caught me heart for the evening
    Kissed my cheek, moved in, you confuse things
    Should I just sit out or come harder?
    Help me find my way

    Now you caught me heart for the evening
    Kissed my cheek, moved in, you confuse things
    Should I just sit out or come harder?
    Help me find my way

    Now why you want to go and do that, love, huh?
    Making things for me towards you harder
    Killing me, just when I think we're there
    You got the whole vibe and the flows in the air
    Telling me 'bout next man
    But next man ain't the nigga with the plan
    Who got your heart in mind?
    It's about time that you just unwind (come on)

    And let it just happen, make it front-free (uh)
    Just sweat me like Money penny (uh)
    Digging you, getting inside of your stee (what?)
    It's the Quest that keeping you company
    Forever, or however you want it

    Word word, now wait a minute now before you jet it to the curb (yeah, yeah)
    Start to make affections, which is good not the hurt
    But it, it ain't me, and I, I ain't blurred (uh)
    I'ma still just chill with you
    Maybe things could change if you change your view (come on)
    If not then I guess it is cool (yeah)
    Just, to keep to yourself and abide by the rules, right

    Check it out now
    Check it out now
    Check it out now
    Check it out now
    Check it out now
    Like that now
    Check it out now
    Check it out now
    Yeah yeah now
    Check it out now
    Import it out now
    Check it out now
    It's like that now
    Check it out now
    It's like that now
    Check it out
    What you say, what? what?

    Now you caught me heart for the evening
    Kissed my cheek, moved in, you confuse things
    Should I just sit out or come harder?
    Help me find my way

    Now you caught me heart for the evening
    Kissed my cheek, moved in, you confuse things
    Should I just sit out or come harder?
    Help me find my way

    Now you caught me heart for the evening
    Kissed my cheek, moved in, you confuse things
    Should I just sit out or come harder?
    Help me find my way

    Now you caught me heart for the evening
    Kissed my cheek, moved in, you confuse things
    Should I just sit out or come harder?
    Help me find my way

  68. TheMatrix1776

    whats the deal yo

  69. jay emme

    Dilla <3

  70. thumblister

    2109 and this biscuit still has mad flavour

  71. ygo Schultz

    !maaa i F Leih Äirs
    !

  72. Jeremy Hattingh

    Absolute genius

  73. Art Vandely

    What album was this off???? Never heard this, hella wavey

  74. kdoeone

    Esthro?

  75. alpedio adderely

    I jus play this track over an over an over ..lol

  76. Limp business

    High times

  77. Kevin Majaliwa

    still here 2018..timeless classic

  78. BELLA ESPO OFFICIAL

    One of the best hip hop tracks of all time

  79. steamyboy69

    Rest in peace Phife. Phife also rapped on TLC’s album. Love from the more english suburbs of Quebec, Canada

  80. steamyboy69

    Always had a crush on Q-tip wish he was mah man

  81. JoJo Beans

    This is real Hip Hop <3 I Love Q-Tip!<3

  82. Dot Tales

    Asap rocky Testing First Video
    May have took some inspiration from this video effect

  83. tonyt0nes

    Still rocking this classic hip hop in 2018

  84. Kamil Niedzwiedz

    Beautifoul Music 😍

  85. alexis carvajal

    🙌🙌🙌🙌👍👊👌👏👏👏👏🇨🇱

  86. Aganju Ilu-Aiê

    Aganju was here! love find a way anyway...

  87. itsamoggymoggworld

    Happy 20th birthday to this classic Tribe!! RIP Mutty Ranks

  88. Ash

    i can feel my brotha jay dee on this beat

  89. KLION

    Anyone here ? Sep 23 2018

  90. High BoyF

    dilla was different! rest in power!

  91. Silla Mulandi

    Where is my time machine! real hip-hop

  92. zkw

    Excellent

  93. ygo Schultz

    Ús
    Ûvâs

  94. KYMERA UK

    Back when TV's were square