Tribe Called Quest, A - 8 Million Stories Lyrics




8 Million Stories No Lyrics. 8 Million Stories If you know the lyrics you can send us.




Other Lyrics by Artist

Rand Lyrics

Tribe Called Quest, A 8 Million Stories Comments
  1. Todd Hudson

    ...She wasn't even alla that, just anutha hooker, simply turned that ass away quick like Chuckii Booker!!!

  2. jimimans

    Damn Phife, smooth as hell over a sick beat

  3. Kelvin Nguyen

    This ones for Tiffy

  4. Hu Ho

    A tribe called quest is spark master tape. Spread tue word. #SWOUP

  5. Huckle Berry

    Went to Carvel to get a milkshake
    This honey ripped me off for all my loot cakes
    The car, oh yeah, there's money in my jacket
    Somebody broke into my ride and cold macked it
    Yo Tip I tell you man the Devil's tryin' it
    But I'm goin' to stay strong cause I ain't buyin' it
    Tonight I'm taking Sherry out, I don't have jack to wear
    You know I gots to look dipped in the fresh new gear
    Cool I found something so I ironed it
    I then got caught up on the phone, oh shit, I'm frying it
    Will someone tell me what did I do to deserve this?
    I think I'll, pull out my suit for Sunday service
    My little brother wants Barney, cool, I'm gettin' it
    Took him down to Kay-Bee, they ain't sellin' it
    Here we go with the crying, yo he's throwing fits
    My blood pressure's blowing up, I can't take the shit
    Finally got what he wanted, now he's good to go
    Again the ride was smashed, where's my radio?
    One time, the car was in the shop I had to borrow, see
    They had no mercy on the car, Lyor will kill me
    Where the hell can Nicki be? I'm gonna smack her up
    I got the tickets for the Knicks and she cold stood me up
    I need to hit a honey off, Jarobi pass the phone
    Pulled out my book of hoes, oh yo, Sheila's home
    Steady smiling like a mother yo I'm read' to bone
    Went down on hon, she's in the red zone
    Stressed out more than anyone could ever be
    Forever tryin' to clear the samples for my new LP
    Everybody knows I go to Georgia often
    Got on the flight and I ended up in Boston
    With all these trials and tribulations, yo, I've been affected
    And to top it off, Starks got ejected
    Problems, problems, problems
    Woe is me, I'm having problems, problems, problems
    Just last week my girl was stressin' me
    Now her best friend be undressing me
    Well I was loving her by the moon ray
    Now I'm tricking on her like Kinte' (c'mon)
    Bought a bag of izm from the smoke shop
    Walking towards the car, here come the damn cops
    Now I'm station bound for the Thai sticks
    I bought it for my man, I don't believe this shit
    Coach sat me down from the ball team
    Cause I was breaking niggas on the inseams
    Some niggas 'cross town was trying to stick me
    All I had was shorts, a dollar fifty
    Picked up this girl in the hooptie
    Just because I rhyme she tried to soup me
    Pay for this, pay for that, loot for nails and hair
    Who the hell you think I am, Mr. Belvedere?
    Go and get a bloody job, then can we look cute
    Even if you give me boots, you'll never see my loot
    She wasn't even all of that, just another hooker
    So I turned that ass away, quick like Chuckii Booker
    Sometimes you gotta put the hoes in their friggin' place
    Just move from in front me with your batty face!
    Problems, problems, problems
    Lord knows I'm havin' problems, problems, problems
    Jesus Christ, I'm havin' problems, problems, problems
    Pray for me, I'm havin' problems, problems, problems
    Yeah
    Yeah
    Just lay down your burdens by the riverside
    Ha, and you'll be alright, know what I'm sayin'?
    Love and peace from Phife for '93, know what I'm sayin'?
    Tribe Called Quest, Shaheed and Tip
    This is how we flip
    My man Muhammad in the house, huh (come on, come on)
    Zulu Nation in the house, huh (come on, come on)
    Subroc is in the house, huh (come on, come on)
    My man Skeff in the house, huh (come on, come on)
    Jarobi White is in the house, huh (come on, come on)
    Bob Power in the house, huh (come on, come on)
    My man Eric in the house, huh (come on, come on)
    My man Litro in the house, huh (come on, come on)
    Help me out y'all, help me out now
    Help me out y'all, help me out now
    Help me out God, I really need ya
    Help me out now, I really need ya
    Help me out y'all, help me out now
    I'm having problems, help me out now
    Really need ya, to help me out now
    Help me out y'all, help me out now
    Help me out y'all, help me out now
    Help me out y'all, help me out now
    Help me out God, I really need ya
    Havin problems, help me out now
    Help me

  6. VINNY VIN

    Happy Birthday Phife Diggy ...

  7. Vernel Richardson

    Rip phife

  8. Creative

    Shit so classic

    Midnight Marauders is one of hip hop's masterpieces

  9. yunus ak

    Çağrı Sinci bir yeraltı Sakini👊

  10. JaCuzz Oda

    The ending always kills me 😂😂😂

  11. Banele Baholo

    miss street hip hop syphur!

  12. Babatunde Adelekan

    “Who the hell you think I am Mr. Belvedere?”

  13. Babatunde Adelekan

    One of the best tracks ever made by the tribe!!!!!

  14. Logan Lawson

    Bola Sette 😎💯💯💯🔥🔥🔥🔥🔥

  15. Sol gryn

    R.I.P DJ Subroc. DOOM fans will miss u

    Kenneth The Golden Child

    No Doubt!!! Subroc is in the house!!!!

  16. desmondruff

    Dope!!!!!

  17. DennisCarlson

    Respect to Q Tip, legendary as fuck. But Phife on this. WOW. This bassline. This is my favorite Tribe song for sure.

  18. 23 Savage

    When I was still back home in philly, before the army I would play this sit back in my project Chevy prizm car that I was working on just thinking to myself. Finally got accepted into the military I was 19, then I’m 22 now and I couldn’t be happier then ever. Had charges on charges preventing me from joining. So now I come back to this song all the time to just kick back and think about the good and bad in between those times, and not knowing where I was going. Still don’t know where I’m going, but I’m going.

  19. KERM1T TH3 FR4UD

    Went to Carvel to get a milkshake
    This honey ripped me off for all my loot cakes
    The car, oh yeah, there's money in my jacket
    Somebody broke into my ride and cold macked it
    Yo Tip I tell you man the Devil's tryin' it
    But I'm goin' to stay strong cause I ain't buyin' it
    Tonight I'm taking Sherry out, I don't have jack to wear
    You know I gots to look dipped in the fresh new gear

    Cool I found something so I ironed it
    I then got caught up on the phone, oh shit, I'm frying it
    Will someone tell me what did I do to deserve this?
    I think I'll, pull out my suit for Sunday service
    My little brother wants Barney, cool, I'm gettin' it
    Took him down to Kay-Bee, they ain't sellin' it
    Here we go with the crying, yo he's throwing fits
    My blood pressure's blowing up, I can't take the shit

    Finally got what he wanted, now he's good to go
    Again the ride was smashed, where's my radio?
    One time, the car was in the shop I had to borrow, see
    They had no mercy on the car, Lyor will kill me
    Where the hell can Nicki be? I'm gonna smack her up
    I got the tickets for the Knicks and she cold stood me up
    I need to hit a honey off, Jarobi pass the phone
    Pulled out my book of hoes, oh yo, Sheila's home

    Steady smiling like a mother yo I'm read' to bone
    Went down on hon, she's in the red zone
    Stressed out more than anyone could ever be
    Forever tryin' to clear the samples for my new LP
    Everybody knows I go to Georgia often
    Got on the flight and I ended up in Boston
    With all these trials and tribulations, yo, I've been affected
    And to top it off, Starks got ejected

    Problems, problems, problems
    Woe is me, I'm having problems, problems, problems

    Just last week my girl was stressin' me
    Now her best friend be undressing me
    Well I was loving her by the moon ray
    Now I'm tricking on her like Kinte' (c'mon)
    Bought a bag of izm from the smoke shop
    Walking towards the car, here come the damn cops
    Now I'm station bound for the Thai sticks
    I bought it for my man, I don't believe this shit

    Coach sat me down from the ball team
    Cause I was breaking niggas on the inseams
    Some niggas 'cross town was trying to stick me
    All I had was shorts, a dollar fifty
    Picked up this girl in the hooptie
    Just because I rhyme she tried to soup me
    Pay for this, pay for that, loot for nails and hair
    Who the hell you think I am, Mr. Belvedere?

    Go and get a bloody job, then can we look cute
    Even if you give me boots, you'll never see my loot
    She wasn't even all of that, just another hooker
    So I turned that ass away, quick like Chuckii Booker
    Sometimes you gotta put the hoes in their friggin' place
    Just move from in front me with your batty face!

    Problems, problems, problems
    Lord knows I'm havin' problems, problems, problems
    Jesus Christ, I'm havin' problems, problems, problems
    Pray for me, I'm havin' problems, problems, problems

    Yeah
    Yeah
    Just lay down your burdens by the riverside
    Ha, and you'll be alright, know what I'm sayin'?
    Love and peace from Phife for '93, know what I'm sayin'?
    Tribe Called Quest, Shaheed and Tip
    This is how we flip

    My man Muhammad in the house, huh (come on, come on)
    Zulu Nation in the house, huh (come on, come on)
    Subroc is in the house, huh (come on, come on)
    My man Skeff in the house, huh (come on, come on)
    Jarobi White is in the house, huh (come on, come on)
    Bob Power in the house, huh (come on, come on)
    My man Eric in the house, huh (come on, come on)
    My man Litro in the house, huh (come on, come on)

    Help me out y'all, help me out now
    Help me out y'all, help me out now
    Help me out God, I really need ya
    Help me out now, I really need ya
    Help me out y'all, help me out now
    I'm having problems, help me out now
    Really need ya, to help me out now
    Help me out y'all, help me out now
    Help me out y'all, help me out now
    Help me out y'all, help me out now
    Help me out God, I really need ya
    Havin problems, help me out now

    (Help me, help me, help me, help me, help me, help me
    Help me, help me, help me, help me, help me, help me, Muhammad

  20. Emi Lion

    This beat sounds like a background song of an underwater level at Super Mario 64

  21. Aryana Sharafi

    Rich The Kid Splashin brought me here...

  22. LYFTED Official_83

    Still remember the day I got this album in the 5th grade.. anybody else used to ask their parents for albums for making the honor roll?

  23. thomas bartel

    Went to Carvel to get a milkshake
    This honey ripped me off for all my loot cakes
    The car, oh yeah, there's money in my jacket
    Somebody broke into my ride and cold macked it
    Yo Tip I tell you man the Devil's tryin' it
    But I'm goin' to stay strong cause I ain't buyin' it
    Tonight I'm taking Sherry out, I don't have jack to wear
    You know I gots to look dipped in the fresh new gear
    Cool I found something so I ironed it
    I then got caught up on the phone, oh shit, I'm frying it
    Will someone tell me what did I do to deserve this?
    I think I'll, pull out my suit for Sunday service
    My little brother wants Barney, cool, I'm gettin' it
    Took him down to Kay-Bee, they ain't sellin' it
    Here we go with the crying, yo he's throwing fits
    My blood pressure's blowing up, I can't take the shit
    Finally got what he wanted, now he's good to go
    Again the ride was smashed, where's my radio?
    One time, the car was in the shop I had to borrow, see
    They had no mercy on the car, Lyor will kill me
    Where the hell can Nicki be? I'm gonna smack her up
    I got the tickets for the Knicks and she cold stood me up
    I need to hit a honey off, Jarobi pass the phone
    Pulled out my book of hoes, oh yo, Sheila's home
    Steady smiling like a mother yo I'm read' to bone
    Went down on hon, she's in the red zone
    Stressed out more than anyone could ever be
    Forever tryin' to clear the samples for my new LP
    Everybody knows I go to Georgia often
    Got on the flight and I ended up in Boston
    With all these trials and tribulations, yo, I've been affected
    And to top it off, Starks got ejected
    Problems, problems, problems
    Woe is me, I'm having problems, problems, problems
    Just last week my girl was stressin' me
    Now her best friend be undressing me
    Well I was loving her by the moon ray
    Now I'm tricking on her like Kinte' (c'mon)
    Bought a bag of izm from the smoke shop
    Walking towards the car, here come the damn cops
    Now I'm station bound for the Thai sticks
    I bought it for my man, I don't believe this shit
    Coach sat me down from the ball team
    Cause I was breaking niggas on the inseams
    Some niggas 'cross town was trying to stick me
    All I had was shorts, a dollar fifty
    Picked up this girl in the hooptie
    Just because I rhyme she tried to soup me
    Pay for this, pay for that, loot for nails and hair
    Who the hell you think I am, Mr. Belvedere?
    Go and get a bloody job, then can we look cute
    Even if you give me boots, you'll never see my loot
    She wasn't even all of that, just another hooker
    So I turned that ass away, quick like Chuckii Booker
    Sometimes you gotta put the hoes in their friggin' place
    Just move from in front me with your batty face!
    Problems, problems, problems
    Lord knows I'm havin' problems, problems, problems
    Jesus Christ, I'm havin' problems, problems, problems
    Pray for me, I'm havin' problems, problems, problems
    Yeah
    Yeah
    Just lay down your burdens by the riverside
    Ha, and you'll be alright, know what I'm sayin'?
    Love and peace from Phife for '93, know what I'm sayin'?
    Tribe Called Quest, Shaheed and Tip
    This is how we flip
    My man Muhammad in the house, huh (come on, come on)
    Zulu Nation in the house, huh (come on, come on)
    Subroc is in the house, huh (come on, come on)
    My man Skeff in the house, huh (come on, come on)
    Jarobi White is in the house, huh (come on, come on)
    Bob Power in the house, huh (come on, come on)
    My man Eric in the house, huh (come on, come on)
    My man Litro in the house, huh (come on, come on)
    Help me out y'all, help me out now
    Help me out y'all, help me out now
    Help me out God, I really need ya
    Help me out now, I really need ya
    Help me out y'all, help me out now
    I'm having problems, help me out now
    Really need ya, to help me out now
    Help me out y'all, help me out now
    Help me out y'all, help me out now
    Help me out y'all, help me out now
    Help me out God, I really need ya
    Havin problems, help me out now
    (Help me, help me, help me, help me, help me, help me
    Help me, help me, help me, help me, help me, help me, Muhammad)
    Songwriters: Ali Shaheed Jones-Muhammad /

  24. Steve Thompson

    That's my jam son!!

  25. Erik McGrath

    Pipe hot... boiling hot.. not u

  26. Almighty DJ

    am i the only one who finds the ending hilarious?

  27. Energetic1

    Tonight I'm taking Sherry out, I don't have jack to wear

  28. LMani Viney

    J Cole 1985 anyone?

    K. Ridge 1

    LMani Viney no

  29. david

    whats that creeking sound?

    Olu Hamilton

    Old ships

    Joe

    Sounds like the predator.

  30. Rolla

    And to top it off Starks got ejected! Haha always loved that line by Phife

  31. spliter227

    that old ship creaking sample though...brilliant

    Olu Hamilton

    Didn't notice that till you pointed that out!!

  32. Reynold Hawkins

    Just Move from in front me wit ya batty face love that line phife Dog R.i.p. my dude ATCQ 💯🙏

  33. ytnym

    3:08 best shoutouts on a track ever

  34. _DomDolo_

    Who still listening in 2017-2018?

    Dmcd Games

    Nah you mean 2019

    Abbey Atunrase

    Tribe forever 2019 till my end.

  35. David Curry

    Help me, help me, help me, help, me help, me help, ma help, Muhammad!

  36. Daigo Kengo

    Happy Birthday Phife!

  37. Jaime Kolbasowski

    rip phife

  38. Louis Hamilton

    Went DOWN on hon, she's in the RED ZONE, wot?

  39. diamndz1021

    does anyone have an instrumental?

  40. Adotpdot

    Phife!!!

  41. Dubside Productions

    The ending is mad creepy

  42. David Edward

    A living legend is now an immortal legend. Goodbye, 5" Freak.

  43. B0rikua45

    Man i cant believe he is gone.

  44. Joshua Stephens

    Rest in Peace Phife Dawg

  45. P. A.

    forever my shit!

  46. Prince of Kings !

    Rest in peace Phife!!!!

  47. David Banner

    r.I.p tha foot assassin wit tha roughnecc bizness

  48. Ishmail Dinkins

    rest in peace

  49. benjamin jordan

    8 MILLION STORIES

  50. Lynn Jones

    RIP Phife Dog! I brought this CD 4 times. Jazz rap... The best!

  51. gdola1

    MO MORE PROBLEMS RIP PHIFE DAWG

  52. Sean Houlker

    And to top it off Stark got rejected....just move from mi with yuh batty face

  53. thirdshift47

    So lucky I had the chance to see Quest live in support of this album,back in the day.
    Such a brilliant Phife solo about perseverance.
    Indeed,Tribe's music celebrated life in a world where corporations turned hip hop into a cult of hate and death.
    RIP.

  54. Clubber Lang

    If you've seen the documentary about Tribe, the opening scene where they're performing at Rock The Bells in 2008, is the essence of hip-hop, when Jarobi and Phife are going back and forth on the mic in slow mo and the crowd is rockin with them....gives me chills! They're dripping sweat, putting everything into what they're doing....thanks for the music and the memories Phife....we love you.

    Louis Biscoe

    Whats the documentary called?

    Clubber Lang

    Louis Biscoe...."Beats, Rhymes and Life: The travels of A Tribe called quest." You should check it out, it's really good.

  55. G_ Slimey

    rip phife man

  56. Dan Canyon

    RIP Phife Dawg. I didn't see it coming. Dopest track.

  57. NobleDaDude

    Man rip to Phife Diggy, almost in tears listening to this joint! "Problems"

  58. PKh4d0uk3n

    One of my man's coldest shits, if not, his coldest ever 👏🏽👏🏽👏🏽 #RestInPowerGod ✊🏽✊🏽✊🏽

  59. Brian Grisham

    Brussels coverage overlaps ATCQ... Synchronocity.

    Brian Grisham

    +Brian Grisham Colors! It's all about then numbers, the shapes, the colors, the code!

  60. Jesus Negrete

    rip phife dawg... legend

  61. dragorocky

    RIP my Nigga. Thank You

  62. kieroc

    This song got me buggin'. Got me through the roughest times, you know all that shit. Thanks for these amazing vibrations.
    R.I.P Phife Dawg

  63. BIG C Bartee

    Still got this album on cassette! One of the greatest! REST IN POWER, Phife.

  64. Shawn Wavy

    rip phife this was favorite song by you man

  65. damon madison

    R I P Phife!!! One of his best works right here.

  66. pedkab75

    RIP, Phife. Much Respect.

  67. supernelzo

    One of the best EVER....rest in peace playa

  68. Aziz Urrutia

    crying man, RIP

  69. Jamal Bruce

    R.i.p. Phife dawg......

  70. illmatic826

    RIP Phife, you will be sorely missed. You were one of the first MC's that introduced me to Hip-Hop when I was a kid. Thank you brother

  71. T.G.K.

    Damn I barely found out he died from reading these comments. R.I.P. Phife

  72. Trevor McCollum

    Much love and rest in peace and power Phife!!

  73. 3rdiiICapitol

    Fuck man i been hopin for a TCQ Comeback since fuckin senior year, RIP Phife

    The GTA History Channel

    new album realised a couple days ago

  74. Emilio Lopez

    RIP Phife.

  75. domyank95

    Queens Legend gone too soon.

  76. Trinidad Marin

    a terrible thing to wake up to...Rest In Power Phife Diggy

  77. Tevyn Mitchum

    Rip phife I came right to this song when I found out

  78. Daniel Loughlin

    Rip Phife you were taken too soon

  79. F Zentura

    I'm only noticing that crunchy background sample now!

    Didodi Drive

    Bruh, that's the hardest part of the beat.

    F Zentura

    True... I guess it caught me in the subliminals LOL

    Olu Hamilton

    Somebody told me it was ships creaking.

  80. Jason German

    r.i.p legend your music is and always be an inspiration to all of us all long live PHIFE DAWG

  81. Jason German

    r.i.p legend your music is and always be an inspiration to all of us all long live PHIFE DAWG

  82. Vernon Collins

    RIP to Phife Dawg ... one of my favorite joints featuring all Phife!

  83. Meat Knight

    RIP Phife

  84. xTheOxx

    "When's the last time you heard a funky diabetic?"

    RIP Phife.

    Düsi

    fuck never death....checheckcheckecekck just do it

    Hu Ho

    Fuck the american health care system

  85. UndeniedReal aka The Lite Skin Gawd

    R.I.P Phife!

  86. naim williams

    im so glad I met you Malik.
    RIP bruh. ATCQ.

    Oscar Ahlke

    Wait! You 've met him?

  87. Bryan Peña

    RIP Phife

  88. Live Oak

    R.I.P. Malik aka Phife Dawg

  89. Giorgi Zurabishvili

    The most down to earth, humble, and sincere MC ever. RIP brother!

  90. ;kl

    RIP Phife, LEGENDARY.

  91. Blam

    RIP Phife, thanks for all the great music

  92. m00n Child

    Rip phife , FAVORITE SONG

  93. Ju M.

    R.I.P. PHIFE DIGGY aka The 5IVE FOOT ASSASSIN

  94. vondrae hawkins

    RIP Phife... my favorite song by you

    DennisCarlson

    Mine too, such an amazing timeless song. RIP phife

  95. Spryte-WiiMix

    the good die young... R.I.P. Phife!! You may be gone, but your music and lyrics is infinite!

    SDG All Day

    +NeoPaleoGamer I can't believe it

    Radium (GNobleg$)

    Rip Phife Dawg!! Linden Blvd