Sam Tsui - Payphone / Telephone Lyrics




I'm at a payphone trying to call home
(Hello hello baby, you called? I can't hear a thing)
All of my change I spent on you
(Cause I have got no service in this club, you say? say?)
Where have the times gone, baby it's all wrong
(Wha-wha-what did you say, huh? you're breakin' up on me)
Where are the plans we made for two?
(Sorry I cannot hear you I'm kinda busy)

I know it's hard to remember,
The people we used to be...
It's even harder to picture,
That you're not here next to me.
You say it's too late to make it,
But is it too late to try?
And in our time that you wasted
All of our bridges burned down

I've wasted my nights,
You turned out the lights
(Stop telephonin' me)
Now I'm paralyzed,
Still stuck in that time,
When we called it love,
(Stop telephonin' me)
But even the sun sets in paradise

I'm at a payphone trying to call home
(Stop callin', stop callin', I don't wanna think anymore)
All of my change I spent on you
(I left my head and my heat on the dancefloor)
Where have the times gone, (stop callin, stop callin')
Baby it's all wrong (I don't wanna talk anymore)
Where are the plans we made for two?
(I left my head and my heart on the dance floor)

If "Happy Ever After" did exist,
(Call all you want, but there's no one home, and you're not gonna reach my telephone)
I would still be holding you like this
(Out in the club, and I'm slipping that bubb, and you're not gonna reach my telephone)
All those fairy tales are full of it.
One more stupid love song, I'll be sick

Oh, you turned your back on tomorrow
'Cause you forgot yesterday.
I gave you my love to borrow,
But you just gave it away.

You can't expect me to be fine,
I don't expect you to care
I know I've said it before,
But all of our bridges burned down

I've wasted my nights,
(Stop telephonin' me)
You turned out the lights
Now I'm paralyzed,
Still stuck in that time,
When we called it love,
(Stop telephonin' me)
But even the sun sets in paradise

I'm at a payphone (stop callin' stop callin')
Trying to call home (I don't wanna talk anymore)
All of my change I spent on you
(I left my head and my heart on the dancefloor)
Where have the times gone (stop callin' stop callin')
Baby it's all wrong (I don't wanna think anymore)
Where are the plans we made for two?
(I left my head and my heart on the dancefloor)

If "Happy Ever After" did exist,
(Call all you want, but there's no one home, and you're not gonna reach my telephone)
I would still be holding you like this
(Out in the club, and I'm slipping that bubb, and you're not gonna reach my telephone)
All those fairy tales are full of it.
One more stupid love song, I'll be sick

Now I'm at a payphone
It's not that I don't like you
I'm just at a party
And I am sick and tired of my phone r-ringing

Sometimes I feel like I live in grand central station
Tonight I'm not takin' no calls
'Cause I'll be dancin', dancin'

Hey I just met you, and this is crazy
But here's my number, so call me maybe
It's hard to look right, at you baby
But here's my number.

And I'm at a payphone
(Stop callin, stop callin')
Trying to call home
(I don't wanna think anymore)
All of my chance I spent on you
(I left my head and my heart on the dancefloor)
Where have the times gone
(Stop callin', stop callin')
It's hard to look right,
At you baby,
(I left my head and my heart on the dance floor)
But here's my number.

If "Happy Ever After" did exist,
(Before you came into my life I missed you so bad)
I would still be holding you like this
(Before you came into my life I missed you so so bad)
But all those fairy tales are full of it
Another stupid love song, I'll be sick

I'm at a payphone trying to call home
All of my change I spent on you
Where have the times gone, baby it's all wrong
Where are the plans we made for two?

I left my head and my heart on the dancefloor





Other Lyrics by Artist

Rand Lyrics

Sam Tsui Payphone / Telephone Comments
  1. Dorktoast

    This is genuinely so awesome.

  2. Veronica Kaiser

    you are really good at singing and the beats. you are my favorite artist now ;)

  3. Mayora The Explorer

    Hi to 2020! 😍😍

  4. Zoe Trasteli

    I love the fact you smile the whole time!

  5. Zoe Trasteli

    Pls do a cover of telephone by itself!

  6. Anh Dũng

    2019 ........

  7. からあげやさん

    中1の時から聞いてて今や大学生ですよ。もう日本人誰も聞いてないんじゃね?

  8. Jonah Jaystar

    I love your song you are the best voice

  9. Lívia Sottovia

    A little better than Marooon V alone.

  10. Joseph Willes

    God damn you are so talented!

  11. Tatiana Măcuță

    🤗📲❤🎼🇦🇩

  12. Hayama Kaily

    Damn...I had that phone..

  13. Emerlit'z Garcia

    , Owhhh What The Nice mashup i Love it ^_^

  14. angelica vargas

    Sam is soooooo handsome

  15. SamCrewn

    Nonstalgia

  16. ニコニコ

    天才シンガーソングライター♥️.☆.。.:*・°
    凄いーッ!(*˙˘˙*)❥❥

  17. carla rafaela sion

    I love the song choice

  18. Ciara Maxwell

    I like how the songs switch in the end like Adam Levine is now over lady Gaga and she's trying to reach him lol good for of ur thinking about 2 characters...or three?

  19. IWG FASEHAND

    2019? Anyone?

  20. Denisse Torres

    Sam Tsui

  21. charles quev

    i miss this kind of sam tsui

  22. Black Widow

    You totally forgot call me maybe but it's cool.

  23. Claire c

    his voice, his music and his face... they're just too perfect

  24. Angela- Chan

    Telephone is me, I try to get affection from my crush. Then THEN then THEN then THEN... The annoying call me maybe comes and steals him (ಥ ͜ʖಥ)

  25. Long Nguyễn hoàng phi

    Hello, hello baby, you called? I can't hear a thing
    I have got no service, in the club, you see, you see
    Wha-Wha-What did you say, huh? You're breaking up on me
    Sorry, I cannot hear you, I'm kinda busy

    K-kinda busy
    K-kinda busy
    Sorry, I cannot hear you
    I'm kinda busy

    Just a second, its my favorite song they gonna play
    And I cannot text you with a drink in my hand, eh?
    You should've made some plans with me, you knew that I was free
    And now you won't stop calling me, I'm kinda busy

    Stop callin', stop callin', I don' wanna think anymore
    I left my head and my heart on the dance floor
    Stop callin', stop callin', I don't wanna talk anymore
    I left my head and my heart on the dance floor

    Stop telephonin' me
    (Stop telephonin' me)
    I'm busy
    (I'm busy)
    Stop telephonin' me
    (Stop telephonin' me)

    Call all you want, but theres no one home
    And you're not gonna reach my telephone
    'Cause I'm out in the club and I'm sippin' that bubb'
    And you're not gonna reach my telephone

    Call all you want, but theres no one home
    And you're not gonna reach my telephone
    'Cause I'm out in the club and I'm sippin' that bubb'
    And you're not gonna reach my telephone

    Boy, the way you blowin' up my phone
    Won't make me leave no faster
    Put my coat on faster
    Leave my girls no faster

    I should've left my phone at home
    'Cause this is a disaster
    Callin' like a collector
    Sorry, I cannot answer

    Not that I don't like you, I'm just at a party
    And I am sick and tired of my phone r-ringing
    Sometimes I feel like I live in Grand Central Station
    Tonight I'm not takin' no calls, 'cause I'll be dancin'

    'Cause I'll be dancin'
    'Cause I'll be dancin'
    Tonight I'm not takin' no calls
    'Cause I'll be dancin'

    Stop callin', stop callin', I don' wanna think anymore
    I left my head and my heart on the dance floor
    Stop callin', stop callin', I don't wanna talk anymore
    I left my head and my heart on the dance floor

    Stop callin', stop callin', I don' wanna think anymore
    I left my head and my heart on the dance floor
    Stop callin', stop callin', I don't wanna talk anymore
    I left my head and my heart on the dance floor

    Stop telephonin' me
    (I'm busy!)
    I'm busy!
    (Stop telephonin' me)
    Stop telephonin' me!
    (I'm busy!)

    Call all you want, but theres no one home
    And you're not gonna reach my telephone
    'Cause I'm out in the club and I'm sippin' that bubb'
    And you're not gonna reach my telephone

    Call all you want, but theres no one home
    And you're not gonna reach my telephone
    'Cause I'm out in the club and I'm sippin' that bubb'
    And you're not gonna reach my telephone

    My telephone, m-m-my telephone
    'Cause I'm out in the club
    And I'm sippin' that bubb'
    And you're not gonna reach my telephone

    My telephone, m-m-my telephone
    'Cause I'm out in the club
    And I'm sippin' that bubb'
    And you're not gonna reach my telephone

    We're sorry the number you have reached is not in service at this time
    Please check the number, or try your call again

  26. Ciz Mov

    2019 and still my fave

  27. Orange Apples

    The expression in his face, I just stared at his mouth because it looked awkward/strange, but fitted X3

  28. Riddhi Biswas

    I love you Sam!!! I heard ur first song and became a member of Samily. How r u so so talented?!

  29. 耀龍江

    2019🙌🏻🙌🏻🙌🏻

  30. Lærke

    Why isn’t this on Spotify *cries silently* I would listen to it non stop till I turn 90 xD

  31. xanerisx

    Classic

  32. MultiFanSarah

    i love how sam went back to all of his old videos to advertise his “no tears left to cry” cover😂😂

  33. Alex Gundersen UST

    This guy should be very famous, we need more people like him and less Kardashians

  34. Aaron salazar

    You got your self a new subscriber

  35. Kacey Xx

    i sing this in school we all love thanks to you thank you so much

  36. Ghorey

    6 MILLIONS!! CONGRATULATIONS!!! WHO LOVES SAM?! EVERYONE!!!!!!!!!

  37. Lívia Sottovia

    Maroon 5 should pay royalties to Sam Tsui.

  38. Ariana Cronshaw

    yo this is bomb as f i know im late as but i love this so obsessed wish i could do a collab

  39. Giulia Ferrucci

    Ah yes. I remember 11 years old me having a giant crush on him

  40. Caio Pereira

    My God, this was so crazy and so good!

  41. Majestic Seagull

    This should be on Spotify

  42. Jovelyn Labaro

    Love it

  43. Marla Otgon-Ulzii

    It's a miracle. So proud of your talent. Big love from your Mongolian fan!

  44. AESOP DEVIL

    Wow great job Sam!!!

  45. nonya business

    i watched this when this video came up and i was like 9 and im here again👏👏👏

  46. Liliana DeGaro

    Where can I download this

  47. Sophie Duncan

    My old account isn’t working but I used to watch all of your videos since you started and you are such a beautiful singer 💜💜

  48. _ Jullyn _

    I'm late😂😂

  49. NO WiFi

    I love you 😘

  50. KHS India

    All of my views I've spent on you

  51. Sourav Das

    Sam you are really good. Keep it up.

  52. Dragon Actual

    I miss the old ios look :(

  53. MC Maxey

    I realize I’m a little late to the party. But I must say, this is amazing, but you look a little strange making all those faces at the camera. Can’t blame you though, I do the same thing.

  54. Jacob Barlow

    So good

  55. Eddy Rosen

    Man why aren't any of these mashups on spotify I wanna listen to this magic daily

  56. Athena Animates

    I heard call me maybe
    I’ve had a name for this amazing mashup
    *_The Call_*
    My guess:
    Setting: After a breakup
    Payphone: One who wants to continue the love story
    Telephone: One who wants to breakup
    Call me maybe: The flashback of them first met

  57. The Isabela Show / Isabela Legendas

    Wow it's amazing😉😉😉

  58. maiwenn jezequel

    Really creative!!! Love it!

  59. MeepMeap 11

    Who's watching this I'm 2018!?

  60. Yoomjoon Kim guillen garcia

    cantas demasiado de bello

  61. Esty Widya

    These been 6th years yoooo but i am still going play this video cause this nice af

  62. Umai Yoshioka

    wait... thiss is sooo gooddddd

  63. Texte d'une Fille Triste

    You are beautiful guy I'am french

  64. julie adawiah

    Please make a cover of rewrite the stars
    .
    .
    . Maybe u as zendaya with casey as zac efron

  65. _Music4life _

    Can you do a cover of just telephone please?

  66. Nazifa Tasneem

    Call me maybe outta nowhere.

  67. Marisa Unfathomable

    not possible to be any more awesome

  68. Ttsavage 16

    Cute 😍

  69. muhamad imran

    Good song

  70. Tammy Pekara

    😍😍😍😍

  71. CrazyNaturekitty Live

    I see that sneaky call me Maybe 😏

  72. Alternate Personality

    I don't like mashups, but this is good

  73. kaike Martins Silva

    Você é lindo

  74. Sarah Potter

    How does he do it all and still have time to do other things as well??

  75. Lee sue rYe

    Omg it is awisem ❤️😍

  76. 유민재

    남잔데 사랑해요

  77. Annelies Pebesma

    This had me thinking he should do something with John Cozart from PAINT. I can't be the only one right? :o

  78. Gracie Fessler

    love this one! its so great! good mix up!!

  79. Beldiner

    Hi! You did an AWESOME WORK! do you think it is possible to get your instrumental? o v ó

  80. Kiana Farley

    Just wow just wow!!!!

  81. Pramila Saikia

    wow 👌👍👍👍💐💐💐👏👏👏👏

  82. Aztec Patrick

    He's about to get another subscriber.

  83. Sayori's Compass

    Great job. I'd love to see a version of this where you let Adam Levine sing the Payphone lines. I like your telephone, but it's impossible to live up to Adam's voice on those lines. So if you're going for the best sound, let Adam do his part and you do payphone and this would go down in history. Beautiful!!

    Sayori's Compass

    This isn't an insult, before triggered people spam me all angry to inform me this guy is fine and this version is amazing, which I agree with. I'd love to hear the sound of him and Adam in a duet.

    checkitimawesome

    This cover is almost 6 years old, kind of doubt he's gonna read this

  84. Mere54 Aj

    I love this! 😍

  85. Sander Teunissen

    this is beautiful

  86. Taylor Swag

    I love how he added a 3rd song!!!

  87. EmilyyWB

    AaaaAaAaaAAAAhhhhhHHHH this is so gooooddd!!!!!

  88. HK Malaysia pc gaming

    who still this on 2K17?? if you were please like this😃😆

  89. Muffin

    i get the vibes of thinkin that he is gay because of his skin. so bright. like he uses makeup

  90. Lumina

    Where'd Taylor Swift come from?

  91. TheHyperStart

    He looks like Mattshea

  92. Kitty Cat Gaming

    This mashup is just amazing, me and my friends are planning to perform it for GCSE but trying to work out the parts is kinda difficult lol