Rapsody - 2 AM Lyrics




[Rapsody:]
Backrubs on backbones and black booty
Ain't nothing else popping out here at 2AM
If it ain't good intentions niggas out looking for food
Or end up in intensive, down in county zoos

I couldn't count on you yesterday nigga, where you was?
Everybody ain't family just because they call you cause
I know a few used to beens and some that never was
And I ain't have to grow up in streets, I know it well enough
Growin' up with homies that grew up in it, fell for some
Sometime after whoop, there it is for some
Just learning to hoop some, look son ain't no unsinging
I mean I'll never be an unsung
My uncle had bad lungs and I hope my brother learned something
And he just tell me we gon' die from something anyway
But my motto ain't no need to speed it up none
But my niggas like anyway

Backrubs on backbones and black booty
Ain't nothing else popping out here at 2AM
If it ain't good intentions niggas out looking for food
Or end up in intensive, down in county zoos

[Ab-Soul:]
You know the freaks come out at night
How am I so bright but my eyes so sensitive to the light
That's a balance you'll never understand in your life
It's like you never play Jenga or Life in your life
Or like you never met a nigga that got life in your life
I'm sacrilegious making sacrifices, ain't I Christ?
I tried to tell Lo God, everybody got talent it's just what you do with it that matters
That's coming from one who in acquiring skills saw his words would eventually cut deeper than Skilsaws
See music is the king of all professions, that's partially
Cause even at crossroads it can bring Bone-Thugz-N-Harmony
Hip is to be intelligent, hop is for the movement
In other words if you ain't riding you stupid
We spreading like germs all over the whole earth
I propose to you a purpose for your own birth
To let your soul glow all over the universe y'all
Get it? We united by verses, all
Protons, neutrons, and electron, that's all

[Rapsody:]
Backrubs on backbones and black booty
Ain't nothing else popping out here at 2AM
If it ain't good intentions niggas out looking for food
Or end up in intensive, down in county zoos

I couldn't count on you yesterday nigga, where you was?
Everybody ain't family just because they call you cause
I know a few used to beens and some that never was
And I ain't have to grow up in streets, I know it well enough
Marcus Mariota, came in with wings on my shoulder
Where I'm standing the grass the same green all over
Ain't gotta throw the skin cause the lines don't flinch
Heartless in this department, I ain't changed a cent
I don't count on y'all the same, math problems
The more I add, the more I lose, math problems
If my lane ain't like Problem's with all diamonds
I know the pressure gon' bust more than water columns
Y'all blow pipes like Whitney out this motherfucker
Singing my business to my other nigga's other niggas
Imagine if Ricky had a gun out this motherfucker
There woulda been a lot less blood in the street, get it?
I heard a ho nigga a ho nigga that talk, nigga
Like he know niggas, no no nigga, I know niggas
I know common niggas act common, but I know Common
This bitch in you well all see, yea I'm so honest
Come around talking big game, you ain't Torry homie
I don't drive pickup but I do dodge rams
This really all wolves all clothed as lambs
I'm really superhuman, y'all just pose like Cam
Putting broads on the 'Gram get out my business, damn nigga
Don't like pigs, my mouth ain't even ham nigga
Know how to handle y'all, call me Shammgod nigga
Know the game and when and how to bounce quick
Cause I don't stick with those I suppose I don't trust
Mama taught me right from wrong, be aware of your clique
So I guess I gotta switch up my faculty quick
I see error in your ways, ain't no future with it

2AM the whole block up
Wanna be alone tonight, I pray no one no pop up
Chillin', some days I don't feel like comin' out my taco, shell
I know niggas who got goals like soccer who ain't doin' well
Living through me yellin' "throw the Roc up!"
Instead of watching news, the days events, they never shock us
Know niggas around my way playing tata and chocolate droppas
Your feelings spillin' over, hope there's someone there to mop up
Wanna let me ego go on you niggas
I'll be modest, I'll be hottest, I won't hide it
Call the kettle what the pot is, I'm black and proudest of that
Yea I made it from the bottom
Like I stood in line for hours for Jordans and they ain't got 'em
I been disappointed
Took it and this the point
Some of you rappers corny
I know we all just fornicating there's no debating my rating
Should be way up there with Lauryn's
If you colour me bad make sure the colour you use is orange
I'm a Frank Ocean; a realist
Only rock with the people that got that real in 'em
Carolina, what up? You know I'm still with 'em
If they ain't rockin' like this then we don't deal with 'em
Hey, uh
Only rock with the people that got that real in 'em
Carolina, what up? You know I'm still with 'em
If they ain't rockin' like this then we don't deal with 'em
Hey, uh





Other Lyrics by Artist

Rand Lyrics

Rapsody 2 AM Comments
  1. Austin Kuipers

    Ab-soul go so hard.
    Get it? United vs all. Protons neutrons and electrons. That’s soul/all”
    One of the greatest. FBZ, RTJ, PRyme, Ab-Soul

  2. Bunny Soft

    I'm SOOOO SORRY I DIDN'T KNOW ABOUT YOU THEN!!! RAPSODY GODDESS 💯💯💯💚💚💚

  3. Alan Gabriel Nieto Saavedra

    Why Rapsody talks a lot about the "booty"?

  4. michael Daniels

    Shxt still hard see one of the best female lyricist even at a crossroads it can bring bone thugs n harmony

  5. Dan Kyung

    so fireee

  6. Budz McKenzie

    “I don’t drive pickup, but I do dodge rams” 3 years later and that bar still gives me goosebumps 😭😹

  7. i speak cartinese

    I came here from my stepdad he’s the plug

  8. Tiny Tears

    2am to about F

  9. Sonar Eskoh

    💞*®∆₱$💖D¥!*⭐💎💸🔥💣 *@ß*§∅ÜL!*★♪♪🎵👑🎤
    *d[-_-]b* 🎧 *T.D.E!*™ ♠♥♣♦ ***#DRE**!*

  10. Mark Silva

    The third beat is 9th Wonder - Mellow Smoove!!!. One of his best beats!

  11. jarrett hullum

    AB-Soul most underated of all time. Crazy! Rapsody and AB got good chemistry it would be good duet album

  12. Nicholas Ginel

    "Im sacrilegious making sacrifices, ain't I Christ?" 🔥🙏

  13. Jul Muhammad

    The Specialist 😇

  14. Jeremy Ganther

    Listened to this and had no idea that Rapsody was a girl never mind that she has bars she’s definitely a women rapper I can get behind. She should be blowing up not Cardi or Nicki

  15. M Celf

    BARS. Rap is so dope. Ab killed it too as usual.

  16. Andile Tshuma

    Lol...its crazy people mentioning cardi...like you can even compare her to Rapsody🔥🔥

  17. Cadillac Chris AKA CMc

    Best female rapper ever 👑🌹

  18. kurtfromMichigan

    That 1st beat is killin it!

  19. just domino

    anybody catch the bad guy good guy feat retch reference?

  20. Darren Turner

    One of Rapsodys tightest tracks ever made bat none 4 real!! 🎼🎹🎧🎤🎤

  21. Darryl Woods

    This that 4 dudes in a car all nodding their heads in unison shit

  22. Johnnell

    Even at the Crossroads it can bring Bone Thugs In Harmony🔥🔥🔥

  23. BioHzrd09

    Song ends at 3:50 dont bother listening after . 🚮

  24. Jovan Talbert

    This whole track is everything but from 3:53 onward, that mellow smooth sampling 9th wonder did was like listening to DNA Healing at an all time high frequency it changed something lol bruh much respect to all the soul in this song.

  25. Jul Muhammad

    LADY Jedi😄😳😀😎

  26. ojiako ikechukwu

    everybody ain't family cos they call you cuz.....

  27. S N

    Yall better put some respek on her name!!!

  28. Eireee17

    damn she can rap her ass off

  29. lusindiso qongo

    9th wonder's the best ever!!!!

  30. Ms Cali

    I know common niggas act common but I know Common this bitch in you well all see yea I'm so honest

  31. Ms Cali

    I haven't played this in so long I been playing it all day that last beat with the Maxwell something something mellow smooth mix go hard as fuck wish it was a song by itself

  32. tasan215

    Certified Dopeness

  33. Lord Trill

    Marcus Mariota came in with wings on my shoulders, From where I stand the grass the same green all over! That shit kill Everything Nicki and Cardi has said over their ENTIRE careers!

  34. Czheckproductions

    rapsody dope, great collab

  35. Jalen King-Harkins

    "Melllooooww smoooothe" that sample wet asf!!👅💦

  36. Avery Henderson

    One of many slept on dope mcs from N.C. SNOWHILL NC.

  37. Josh Barron

    No female rapper compares to Rapsody! She's a MC with mad talent, Cardi B , Nicki Minaj got got nothing on her. She's a lyrical genius, she's the definition of what hip hop in this day and age should sound like.

  38. E. Douglas

    This is nothing.................. but BARS! thats it! (slammed my mouse down and walking off)

  39. Jamal Payne

    Maxwell beat at the 4min mark

  40. Wes I am

    DOPE!! I fuk wit Rapsody, 9th does it again as usual🔥🔥🔥

  41. Jagga Matic187

    real rap music!!!

  42. Eric Pulliam

    Hip is intelligence hop is the movement....KRS1

  43. Thabo Mosinyi

    "I'm sacrilegious making sacrifices, aint-I (anti) christ?"

  44. gmail user

    But cardi b gets more spins...shit is sad yo.

  45. kimberly329

    🔥🔥🔥🔥❤️

  46. Rob Vermaelen

    see music is the king of all professions that's partially. cause even at the crossroads you can meet bone, thugs and harmony? shout out to ab-soul

  47. bReezy MadMann

    Feelings spilling over, hope there's someone there to mop up.

  48. kofi pogba

    Absolutely n indefinitely infinitely underrated they both got gold soul skill OMG

  49. Ray Brown

    Better late than never. you're a natural born winner. Strive for that success, never succumb to the stress. Your destine to be the best!

  50. Jason Gentry

    Yooo 2 am in vegas baby

  51. MF STEEZ

    Rapsody killed the whole fucking record. But Soul's small verse gave it so much more life 😭

  52. SDFG SDFG

    100% hip hop 0% basic. like!

  53. FandumbSamurai

    we don't deserve this.

    Jay Anderson

    F Dat I deserve it. Carolina

  54. FandumbSamurai

    rap make so mad because she is so good she is equally as good as lauryn Hill.

  55. augusto inacio fernando

    This beat man, Khrysis is crazy.

  56. Play Boi

    She goddness she a walking Goddess that motherson hot she's a walking goddess this fatherfucker ... I just had to reiterate a few times still dreaming on that day I could be baptized in your water....🌊🌀💧💦👅 up

  57. dblshotz75

    Omg this is THAT bitch!!! This could be the illest lady emcee since lauryn Hill

  58. El Capitano

    When people tell me they listen to women rappers, they be talking about nicki and cardi...this is where the real women rappers are.

  59. Jevaughni Hardial

    this song is gold, she's a real great artist.

  60. Domo Jones

    My favorite track on the album....also my alarm clock music!!!!Much Love 2 Rapsody

  61. Domo Jones

    My favorite track on the album....also my alarm clock music!!!!Much Love 2 Rapsody

  62. Ocean Sage

    SOULOOOOOOOOOOO!

  63. amechi Dawuda-Wodu

    BARS !!!!

  64. SBT Highlights

    Marcus MariGOATa

  65. Lord Jezus

    This song is sooo underrated. The lyrics, beat switch ups, and production is just simply on point.

    Love ya Rapsody! 😘

  66. King Kawayne

    "How am I so bright but my eyes so sensitive to the light
    That’s a balance you’ll never understand in your life
    It's like you never play Jenga or Life in your life
    Or like you never met a nigga that got life in your life"
    - Ab-Soul

  67. LDT GAMING

    I’ll be honest I’ll be modest

  68. josh kinsman

    that bonethug harmony line made me go
    "mmmmmmMMMMMMMMMM"

    Adrian Subryan

    josh kinsman That profile picture>>>>>>

  69. Kelvin Smalls

    Jay Dilla would be proud....#realhiphop

  70. Niite brayo

    How have I never heard this song... straight jewels and fire

  71. whoody G Ponder

    Goddamn why is Ab SouL not Shyning ☀️! That verse 🔥🔥🔥

  72. Felix The Great

    khrysis gottem bobbin

  73. The Real Sky'e Hollow

    Do anybody know the name of the second half or if they ever did a beat for it? Third Half As Well. I'll shout y'all out. Much Appreciated.

  74. GrønMedicinTV

    Man I just found out Rapsody is a chick

  75. Tariq Wahid

    Word! Son only shine on other people shit. He still dope though.

  76. Benny Bruno

    💕💕

  77. adam jordan

    Her beats dope

  78. Bryon J.

    2:36 ear fck

  79. RealRastaRay

    I see error [Ciara] in ya ways, aint no Future innit🔥🔥🔥

  80. Uncle Tom RBG

    Cardi who?

  81. Dre Hardin

    You gotta have speakers to bang this. Turn it off if you riding stock...it's disrespectful !

    Rap & Ab

  82. Ryan Montgomery

    She said i ciara (see error) in your ways theres no future with it daaaamn lol

  83. Keith C

    @ 3:51 tho???? With that "Maxwell - Sumfin Sumfin" beat switch up!?!?!??! Stop playing! Straight fire

    james D

    EXACTLY - first time i heard this, i was like WUUUUUUUUUUUTTTTT!!!!!!!!!!!

    Ms Cali

    Yesss the mellow smooth mix this shit as had me hooked all day

    Mark Silva

    9th Wonder - Mellow Smoove

  84. King Charles

    That Off The Wall break is Super ILL!

  85. Lwazi Nzimande

    I love this woman!

  86. DeepmedZ

    These beats are just meant for ab soul. He is godlike when he is just rapping on beats like this. He needs to do an album that sounds like this and with him just rapping.

    Gajanandamani Adhikari

    tottaly agreed !!

  87. Blake Hansen

    "I see error(Ciara) in yo ways, ain't no future with it". BARS

    Josh Barron

    Michael Brown that's why I asked the question bud.

    Hollow knights

    @Josh Barron so Ciara the singer (R&B) and the rapper future used to be together but she left him for Russell Wilson, basically it's a play on words but the line is so hard

    Alex Graham

    🔥🔥🔥🔥

    Jason Gentry

    Yo I barely realized this 😂😂😂😂 okay okay

  88. hotlinebling is a good song

    this is real music

  89. Dezmond Ralston

    WHY HAVE I BEEN SLEEP ON RAPSODY!? 🔥🔥🔥

  90. Devon Dsquared Deloney iLL Writers Guild

    Who produced the beat??

    David Sandifer

    Devon Dsquared Deloney iLL Writers Guild khrysis and 9th wonder

    sphephelo smanga

    its 9th wonder bro

    sphephelo smanga

    its 9th wonder bro

    sphephelo smanga

    its 9th wonder bro

    Thando Ndamase

    It's a Khrysis and 9th Wonder collabo beat.

  91. H. Sam Bullock, III

    this shit is fire!

  92. StephySon

    I literally have to sit down after bumpin this. This is literally the baddest chick in the game right now. Those bars were so hard I can't even

    Russell Magnum

    I literally just had to sit down by the time souls verse rolled around and write this comment!

  93. Joseph Halpern

    Yo Melonhead.  Break out the yellow flannel for the new album.  It's about to be fire.

  94. Regal Tone T

    Album please!!

    shauncoleman88

    Regal Tone T From her album "Crown"

  95. Regal Tone T

    I love her!

  96. Delsmond Hill

    I see error in your ways ain't no future with it 🙌🏾🙌🏾