Lewis, Aaron - It Keeps On Workin' Lyrics




They used to sing about pickup trucks on my radio
Now those SOBS are in SUV's and ain't never left the road
But it keeps on workin'
Lord, Lord, Lord, it keeps on workin'

I was raised upon the outlaws
Just three chords and the truth
But someone traded steel guitar for a big lie and the loot
But it keeps on workin'
Lord, Lord, Lord, it keeps on workin'

I ain't never been that good at being things I'm not
I just sing what I know, even though that ain't a lot
Wrong or right, whether you like my music or you don't
I live and breathe my country to the bone
I don't just sing a song

There ain't no country music
Down on music row these days
Used to feel all down back home
Now it's watered down LA
But it keeps on workin'
Lord, Lord, Lord, it keeps on workin'

Just when I think it's over
Another one comes along
Fresh new face in her sister's jeans
Singing the same damn song
But it keeps on workin'
Tell me why, why, why does it keep on workin'?

'Cause I ain't never been that good at being things I'm not
I just sing what I know, even though that ain't a lot
Wrong or right, whether you like my music or you don't
I live and breathe my country to the bone
I don't just sing a song

Yeah, Waylon never just sang a song
Keith Whitley, he never just sang a song
Merle Hank and Johnny and Lefty, never just sang a song
They lived it, right or wrong
But they never just sang the song

But it keeps on workin'
Lord, Lord, Lord, it keeps on workin'

Yeah, it keeps on workin'
Lord, Lord, Lord, it keeps on workin'





Other Lyrics by Artist

Rand Lyrics

Lewis, Aaron It Keeps On Workin' Comments
  1. GrassFed Gaming

    “ fresh new face in his sisters jeans “ 😂😂

  2. Kaye Gillanders

    Great lyrics. Those sob's in SUV's. Clever xx

  3. Mike Sills

    Badass song!

  4. doseofreality100

    Would actually watch The Voice just to see someone cover this song and wait for Blake Shelton's reaction. And after the singer is done say something like, "looking at you, Blake." haha

  5. Martin Uribe

    FUCKK YEAH!!!!!!

  6. MW C

    Lol my fuckin neighbor thinks hes the actual Aaron Lewis. He fn claims that when i was 5 thats when Aaron was made. But this new shit is cool....i dont know about the right ring finger.

  7. Frannie Bayne Spencer

    This fan can never hear enough!!! Keep on workin Sir 👏💪🥰🇺🇸

  8. Justin Noel

    Aaron is the man!!! Truth makes music real..

  9. Sporttiger 1

    Fresh new face in his sister's jeans, singing the sane damn song lol

  10. Ted Davis

    It's like the first time I discovered Hank 3

  11. Ted Davis

    Hell yeah! I bought all his albums. Keepn it country

  12. Princekygo

    This has a very Charlie Daniels feel and I love it

  13. trey scott

    man i love this song . lord lord lord

  14. fistweaver

    You're awsome

  15. Logan Ragsdale

    We need Somebody like Aaron Lewis running this country🥂🍻🔫🔧🛡🏹⚔⚖.

  16. nate Clare

    Love. You kick ass. Thanks.

  17. Northern Redneck

    It is watered down LA

  18. BELLVADEAR

    Ahhh!! This sounds and feels sooo good excellent vibes! All these haters in the comments must not find joy in much, hope ya'll all cheer up a bit!

  19. Dixie Twins South

    The best to come form up north. When it comes to the south takeing a stand again hes welcome to join.

  20. Demetrios Rizos

    See ya in Milwaukee sat brotha

  21. Kevin Hamilton

    Love most ur stuff. But this new stuff ur doing is a bit twangy u use to b so deep n soulful. This ain't.

    Brandon munson

    It is country music ya know, if you dont like it might I suggest some Luke Bryan, he's more snowflake friendly.....

    Kevin Hamilton

    @Brandon munson freedom of speech Haas. N I ain't no snowflake.

  22. Stephen Collins

    well you do have cody jinks, midland,

  23. Dean and Dustin Sargent

    Thank you for putting your word in on behalf of Americana mr lewis.

  24. Mitchell Young

    Hit the “like” button after the first 4 lines!! Love it!!!

  25. Westchester dad

    In his sister's jeans...love it, so true!

  26. Herman Booysen

    I live and breath my country to the bone!👌🍻

    Herman Booysen

    Dam auto correct!.....breathe!...meant to say breathe!🤣

    Robb Libengood

    I so want to write a song with this man!

  27. mr Luvmiov

    We it aint workin for me. But this sure is

  28. Bradley Nye

    What the fuck is this guy's problem???? He's become quite the asshole, I see. I've been a huge fan of much of his stuff until his recent "bitchery". Get outta country and go back to doing OLD Staind or go see a shrink, dude!

  29. Gmans Garage

    hell yeah country boy rock

  30. Pett Dan

    Aaron Lewis is country music as country music should be.
    And on top of it each record has its dedicated flair, so he doesn't even repeat himself.
    Aaron is one true artist. A rare good in these days.

  31. Outdoor Man

    There are real country music singers ,Aaron lewis , Cody Jinks and a few others and there's pop cunt-ry ,luke Bryan and almost everyone you hear on cunt-ry radio.

  32. lieutenant Dan

    I think Aaron deserves more credit. Not alot of artists can transition as good as him in two different genres.

    Nealon Manning

    He was born for country

    lieutenant Dan

    @Nealon Manning I Agree.

  33. Al Williams

    Thanks for another kick ass, blue collar, red blooded, American Country song Aaron ! Especially something us Outlaws can relate to !

  34. Tyson Temple

    Excited to see him in Ridgefield WA later this year in june cant come soon enough!!!

  35. labchevy01

    Going to see him Friday 3-30-19 finally getting to see him live

  36. Gustavs Strazdins

    Real good!!🔥

  37. Jerrad Berg

    https://youtu.be/PBRDNRurYYw

  38. Stéphane Yale

    yes sir.

  39. nugs._._. knife

    Reminded me of some Charlie Daniels. Hell yes! Love this one!

  40. Temple Ray

    Aaron lewis is one of my favorite singers .been one of my favorite music artists since .the song its been awhile.

  41. MR. GRiMM

    Absolutely. Pop country can kiss my ass.

  42. Bryan Justis

    Aaron Lewis is one of the best singer songwriters I’ve heard. The one thing that I love about his show is that he opens every single one with the pledge of allegiance to the flag of the United States of America 🇺🇸. I seen him have people tossed for setting during the pledge. He’s a true American who is strong in his beliefs.

  43. Mama Bear Lioness

    Gotta keep up the good fight...
    Whatever that fight is that is worth it to keep it working!
    😎

  44. Cameron Mallin

    Louisiana Women- Waylon Jennings

  45. Daniel Silva

    I like this song, but I honestly kinda feel like all this guy does is bitch about other people's music

  46. Justin Gast

    I hope he performs Folded Flag in Peoria IL in July '19

  47. Rusty Dexter

    Another awesome song but a real gentleman who knows what country is...never sell out to the skinny jeans poo country there trying to produce today! Keep it real !

  48. Derrick Penrod

    Fantastic. Fucking beautiful

  49. PonchoPelvis

    LOVE THIS SHIT... Keep puttin them Nashville "country singers" in their place, Aaron... Anyone who don't like what you say don't like country music... Here's to the *one* true COUNTRY singer left in the genre nowadays... Aaron's literally the only one who's keeping country alive today.

  50. harley rider66

    Fucking awesome tune! rock or country aaron knocks it out the park....

  51. matt rutland

    if that ain't country u can kiss MY ass

  52. varmint tank

    Just leave this long hair country boy alone

  53. Donald Chase

    Too bad they won't play this on the radio. Great song

  54. Brent Boggs

    Love his music,I'm paralyzed and I can listen to him and his music cheers me up,great work on the new song

  55. Cody Paladino

    I’m cool with Aaron Lewis singing country music and I support him. But bro, lose the fake southern accent, you’re from Massachusetts.

  56. A P

    Again, we will listen, Aaron. Just keep on puttin out music

  57. Raymond Marshall

    Hell yes 💪🇺🇸

  58. hunter 87

    Badass song

  59. Brad C

    U cant put a gillette add ahead of an aaron lewis song. Not cool man not cool

  60. nlJ

    They used to sing about pickup trucks on my radio
    Now those SOBS are in SUV's and ain't never left the road
    But it keeps on workin'
    Lord, Lord, Lord, it keeps on workin'

    I was raised up on the outlaws
    Just three chords and the truth
    But someone traded steel guitar for a big lie and the loot
    But it keeps on workin'
    Lord, Lord, Lord, it keeps on workin'

    I ain't never been that good at being things I'm not
    I just sing what I know, even though that ain't a lot
    Wrong or right, whether you like my music or you don't
    I live and breathe my country to the bone
    I don't just sing a song

    There ain't no country music
    Down on music row these days
    Used to feel all down back home
    Now it's watered down LA
    But it keeps on workin'
    Lord, Lord, Lord, it keeps on workin'

    Just when I think it's over
    Another one comes along
    Fresh new face in his sister's jeans
    Singing the same damn song
    But it keeps on workin'
    Tell me why, why, why does it keep on workin'?

    'Cause I ain't never been that good at being things I'm not
    I just sing what I know, even though that ain't a lot
    Wrong or right, whether you like my music or you don't
    I live and breathe my country to the bone
    I don't just sing a song

    Yeah, Waylon never just sang a song
    Keith Whitley, he never just sang a song
    Merle Hank and Johnny and Lefty, never just sang a song
    They lived it, right or wrong
    But they never just sang the song

    But it keeps on workin'
    Lord, Lord, Lord, it keeps on workin'

    Yeah, it keeps on workin'
    Lord, Lord, Lord, it keeps on workin'

  61. nlJ

    Hot damn, I almost thought that was Waylon at the beginning. This is good.

  62. Kyle Dumas

    Make Country Great Again

  63. FreeLantz78

    This dude deserves credit for being a grunge-rock turned nu-metal turned country artist from Massachusetts lyrically griping about what is and isn't real, and trying to pass himself off as authentically country. The whole thing is really amusing to me, but I have to admit this time, it's not a bad song and the message isn't untrue. I guess Conway Twitty didn't set out to be a country artist either.

  64. dublelung1

    Can't wait to catch the Biloxi, MS Hard Rock show. It'll be about the 11 or 12th time I've seen him but it's good enough I keep going back.

    Ethan Kelley

    I plan on attending the Biloxi show aswell! Any idea where to find the best price on tickets?

  65. Vator Self

    Hell yeahhh!!! Real talk!

  66. Bobbi Merrill

    I’m From maine but true country music the real deal bubbłe gum music nowah days on the radio ain’t nothin much good glad ta have a Sirius radio in my pickups ta listen ta good ol country music got sum good records ta listen ta heck with cds keep it old school we a dyin breeed!

  67. Keenan Kelley

    Aaron.. A True American. Thats That!!!! Keep kickin Ass My Friend.

  68. Jared M

    Keep this style going brother and I'll keep listening. Please give real country music justice. I love metal but was born on old school country and it means more to me than anyone knows. Its fukn real emotion and truth. God bless the USA and god bless all that paved the way.🇺🇸🇺🇸🇺🇸👊👊👊

  69. Bruce Bruce

    He's not southern why is he trying to sound like it? Better when he doesn't try to conform.

    nlJ

    Doesn't sound like he's trying to sound southern to me

    Bruce Bruce

    @nlJ he sounds it to me I'm from the south. Just my opinion tho

    nlJ

    Right on. I think he was trying get some of that southern twang in there. :P @Bruce Bruce

  70. The Real Craig Sutton

    Hell fuck yeah! Great vocals brother!! Uve come full circle!!

  71. doug covert

    Snap tracks are now (country) absolutely a joke

  72. doug covert

    AINT THAT THE TRUTH

  73. Mad Jeeper NH

    Live it to the bone, don't just sing a song!!!! Nice!!!

  74. Storm Suhoney

    He literally couldn't say son of a bitch... Lol, wow Aaron

  75. sturmgewehr70

    When is the new album coming out?

    Dave Shera

    I believe April 12th. I know its mid april for sure

  76. Brian Lucas

    Oh yeah!

  77. Jamie Martin

    Aaron and Jamey. The last 2 good ones?

    William Malloy Jr

    Tyler Childers,James Carothers,Cody Jinks.

    SwingingAxe

    @William Malloy Jr Add Colter Wall and Sunny Sweeney to that list and you've got some of the best out today

    farmerTrout1993

    Joe Mannix what do you consider country

    Norma M. Atchley

    Jamie Martin Wait!!!!!!! You forgot to mention Chris Stapleton!!!!!!!

    IA. BassFishing

    Jamie Martin Colter Wall

  78. Damien

    9 haters

  79. L.A. Larson

    Keep it up 👏🏻

  80. Johnny Thunder

    Love from Uruguay Aaron Lewis, one of the greatests

  81. The Woodman

    This track is sooo damn good

  82. XRPeacemaker

    Who is still listening in 2019?

    nlJ

    lol stfu

    Northern Redneck

    This video was uploaded in 2019 dip stick

  83. Bishop Archery

    bishoparchery.com loves this song!

  84. Jaded

    500th like

  85. Chad LeBouef

    Aaron Lewis is the fucking best!

  86. Thors Hammer

    Pissed he's not coming back to West VA first year in a long time I'm not gonna see him.

  87. The Green Man

    “A fresh new face in their sisters jeans”

    Nice one!

    Dhall8621

    Florida Georgia line ='D

    B A D

    hahaha!

  88. Derek Smith

    Nice touch with the haaler at the end.

  89. dario clemente

    Great version!!!

  90. Wanke Creek

    AL, keep on keeping on.......👍👍🍺🍺🇺🇸🇺🇸🔥🔥

  91. Dennis Raymond

    Hell yes! Finally something a little more upbeat! This album is gonna rock

  92. First Here

    Love from West Virginia 🔥

  93. PICK IT & IT'LL NEVER HEAL

    Aaron Lewis IS Making Country Great Again.

    John Vessenmeyer

    @PICK IT & IT'LL NEVER HEAL I play as well! I'm currently trying to learn feathered Indians. But check what I just came across buddy. https://youtu.be/rtdgZSSrMgk

    James Hasty

    Love Aaron Lewis acoustic the best. Check out White Morgan,Cody Jinks,Billy Don Burns

    PICK IT & IT'LL NEVER HEAL

    @John Vessenmeyer Thats good shit man. Colter covering some van zant

    Brenda Caddell

    I think he's hott

    Joseph Redick

    Hahahaha older country im goin stick to my clay walker, brooks and dunn, Tracy Lawrence, george straight, who else someome give me more who did i miss

  94. Matt Cash

    25 seconds in,that's all I can take

    Austin Betker

    What do you mean

  95. Josh Asberry

    Hot damn another song that speaks truth. Keep rolling them out brother.

  96. Full out Metal

    A fresh new face in his sisters jeans🤣🤣🤣

    Janica Bernardy

    How do you come up with this comment....?

    Full out Metal

    Janica Bernardy it's part of the song lyrics......🤦🏼‍♂️

    Did you listen to the song?