G-Eazy - Music Lyrics




[Hook]
Because Hip Hop is all I have through the good and through the bad
And all I got is paper on this pad
So hope for a chance
Grinding trying to get my goals accomplished because nothing in this world is ever promised
[x2]

All I want to do is make music all day
[x3]

All I want to do is make music

[Verse 1]
See I was Sixteen, three hundred and sixty three days old, when this story that that I'm about to tell unfolds
A hard headed youngin' thugging just a little bit, robbing people for the guap hitting licks and stealing shit
Yea we was wild when this son was into gun play but I knew karma would catch up with us one day
So when I would rob, man I'm going bankrupt ran up on them hit em, grabbed his wallet and then we ran off,
ran off a few blocks before I lose steam wishing I didn't quit the hoop team because then I would be able to run without running out of breath we ran three blocks then we turned and make a left,
said "Chill bruh we good" till my heart skipped a beat and that's when I looked and seen police rolling down the street,
tried to run but they got us I knew it was a wrap after that sitting in the cop car hands cuffed behind my back knew I wasn't coming back for a minute that meant I wouldn't kick it but above it all that rap shit was finished at least for a minute but to take up time I would sit inside my cell chill and make up rhymes banging beats on the wall and I battled some cats, they like, "damn bruhs white but he go at it with raps" but couldn't wait to come home because for the first time I knew what exactly I wanted to do

[Hook]
Because Hip Hop is all I have through the good and through the bad
And all I got is paper on this pad
So hope for a chance
Grinding trying to get my goals accomplished because nothing in this world is ever promised
[x2]

All I want to do is make music all day
[x3]

All I want to do is make music

[Verse 2]
(look)
See some people call it luck, and then some people call it patience this is what I call a product of authentic dedication I give my heart to music and I give my life to it so if they hate I'm charging right through it, I knew it all along till then everything I dreamed about would happen build a future have the music but I'm doing it with this rapping and beats that I'm making crossing fingers that I make it cause nobody owes you shit so you gotta go and take it see my foots on the pedal I'll never ever stop cause just because I get signed doesn't mean I made it to the top but I do it for the love so there's nothing you can tell me, I'll never see (de)feat just like I got a big belly and I got that from fifth props to him man he already but since we on the topic of the folks that have helped me give props where they due P O J B A B two, Serious but most of all yall the fans I thank you

[Hook]
Because Hip Hop is all I have through the good and through the bad
And all I got is paper on this pad
So hope for a chance
Grinding trying to get my goals accomplished because nothing in this world is ever promised
[x2]

All I want to do is make music all day
[x3]

All I want to do is make music





Other Lyrics by Artist

Rand Lyrics

G-Eazy Music Comments
  1. PackerManForLife

    Came here after his "Scary Nights Out" bunch of songs released tonight. He just doesnt have it anymore. His new songs all feature some random scrub or two that I got to listen to for half of the song. His new songs dont have the meaningful lyrics or the perfect beat. Man do I miss this type of music from him

    Kay Willemsen

    His old stuff is absolutely amazing, however he has some great hits on the Scary Nights EP as well. Listen to A Very Strange Time, Hittin Licks and Scary Nights. Those are probably my top three of that EP. Glad he is going back to his old roots.

    PackerManForLife

    @Kay Willemsen I listened to all those and they are all mediocre, in my (and many others) opinion

  2. LINDSAY ZEEDYK

    forever my fav.

  3. Nicole Bacon

    It is a little strange that I've never seen these before, I am so taken back as to the tracks for the moment.

  4. 540565

    i miss the old G his beats were so diverse and so were his lyrics

  5. WeirdWorld

    Can someone post the lyrics in the comment section plz

  6. colten libbett

    that boy came a long way

  7. WeirdWorld

    yo! if you most verily lovingly would check out the new tunes and <3 or repost if you vibe with!

    https://soundcloud.com/israel-lg-aguilar/sets/grim-lit

  8. UltimaYT

    He did it.

  9. Alina Dawson

    "Grinding trying to get my goals accomplished because nothing in this world is ever promised"
    I love smart rappers that can really lay their shit. He's definitely of my favorites of all time.

    Joey B

    he used to be my favorite rapper too, but i'm not really digging his new music. now i listen to NF a lot. but still these "oldies" from G are a vibe

  10. Miguel Castillo

    Ugh!!! This song is so good!!

  11. I V O R Y A R C H E R

    Love this one from G✌👌

  12. Josh _

    Miss old Gerald his new shit is bad

  13. Carter Man

    Dude were all the first 100 comments on this song congrats

  14. da boi

    he should have been on top a long time ago, listening to this song, because of the instrumental and lyrics

  15. akaEight

    still amazing

  16. James Ford

    Wow 5 years it's been time, things change so quick it seems , life's short just gotta make the most of it

  17. Carter Man

    Anybody else listening to all of The Epidemic LP? Cause it's dope as shit. This song is actually the closing song for the album.

    Michael Mathew

    Where did you get it! It's not on iTunes

  18. matthew Handy

    hit replay if you want I'm only saying it once word to Big Bird Gerald

  19. some dude

    Is there an instrumental for this?

  20. The Land Of The Hyphy

    One of my favorite songs by Geazy

  21. Joyza Perezesaz

    Hi my names joy. I awoke up negative,im sick. I'm struggling financially. I like 2.05 cents to live on till the 3 r. I go too school today, at eleven. Pray for me please. I have way more problems. That's why I take lyrics with such ....... I love music dancing. Two favorite.. That's my stress. Love joy. I'll write you all later this day. Lord willing on wish list. Little about me. For give.

  22. Colton H

    Im on ten...

  23. Colton H

    Immediate thoughts on this?

  24. Gergő Zsigmond

    chill music

  25. michael page

    OMG! How does this not have over a mill views EZ? Just found this song and i've listened to G for a while, keep doing your thing bro you're so talented its unreal.

  26. Dasha Tsion

    what`s the name of this song? i can`t find it ( maybe someone has a link to download it?

  27. Pursuing Happiness

    one of my favorites by G. been listening to it for years

  28. Erick Henrique

    muito foda

  29. Extant

    You are the apple of my eye.

  30. JunWoo Jung

    [Hook]
    Because Hip Hop is all I have
    Through the good and through the bad
    And all I got is paper on this pad
    So hope for a chance
    Grinding trying to get my goals accomplished
    Because nothing in this world is ever promised
    Because Hip Hop is all I have
    Through the good and through the bad
    And all I got is paper on this pad
    So hope for a chance
    Grinding trying to get my goals accomplished
    Because nothing in this world is ever promised
    All I want to do is make music all day
    All I want to do is make music all day
    All I want to do is make music all day
    All I want to do is make music

    [Verse 1]
    See I was Sixteen, three hundred and sixty three days old
    When this story that that I'm about to tell unfolds
    A hard headed youngin' thugging just a little bit
    Robbing people for the guap hitting licks and stealing shit
    Yea we was wild when this son was into gun play
    But I knew karma would catch up with us one day
    So when I would rob
    Man I'm going bankrupt ran up on them hit em
    Grabbed his wallet and then we ran off
    Ran off a few blocks before I lose steam
    Wishing I didn't quit the hoop team
    Because then I would be able to run
    Without running out of breath
    We ran three blocks then we turned and make a left
    Said "chill bruh we good" till my heart skipped a beat
    And that's when I looked
    And seen police rolling down the street
    Tried to run but they got us
    I knew it was a wrap after that
    Sitting in the cop car hands cuffed behind my back
    Knew I wasn't coming back for a minute
    That meant I wouldn't kick it
    But above it all that rap shit was finished
    At least for a minute but to take up time
    I would sit inside my cell chill and make up rhymes
    Banging beats on the wall
    And I battled some cats
    They like, "damn bruhs white but he go at it with raps"
    But couldn't wait to come home
    Because for the first time I knew what exactly I wanted to do

    [Hook]
    Because Hip Hop is all I have
    Through the good and through the bad
    And all I got is paper on this pad
    So hope for a chance
    Grinding trying to get my goals accomplished
    Because nothing in this world is ever promised
    Because Hip Hop is all I have
    Through the good and through the bad
    And all I got is paper on this pad
    So hope for a chance
    Grinding trying to get my goals accomplished
    Because nothing in this world is ever promised
    All I want to do is make music all day
    All I want to do is make music all day
    All I want to do is make music all day
    All I want to do is make music

    [Verse 2]
    See some people call it luck
    And then some people call it patience
    This is what I call a product of authentic dedication
    I give my heart to music and I give my life to it
    So if they hate I'm charging right
    Through it, I knew it all along
    Till then everything I dreamed about would happen
    Build a future have the music but I'm doing it with this rapping
    And beats that I'm making crossing fingers that I make it
    Cause nobody owes you shit
    So you gotta go and take it
    See my foots on the pedal
    I'll never ever stop cause just because I get signed
    Doesn't mean I made it to the top
    But I do it for the love so there's nothing you can tell me
    I'll never see defeat just like I got a big belly
    And I got that from fifth props to him man he already
    But since we on the topic of the folks that have helped me
    Give props where they due P O J B A B two
    Serious but most of all yall the fans I thank you

    [Hook]
    Because Hip Hop is all I have
    Through the good and through the bad
    And all I got is paper on this pad
    So hope for a chance
    Grinding trying to get my goals accomplished
    Because nothing in this world is ever promised
    Because Hip Hop is all I have
    Through the good and through the bad
    And all I got is paper on this pad
    So hope for a chance
    Grinding trying to get my goals accomplished
    Because nothing in this world is ever promised
    All I want to do is make music all day
    All I want to do is make music all day
    All I want to do is make music all day
    All I want to do is make music

  31. Izhar Khalil

    See some people call it luck, and some people call it patience. This is what i call a product of authentic dedication.

  32. Waseem Ali

    my rhymes are the nastiest my dimes are the classiest

  33. ғaмιlyғrιendlyconтenт

    When I first heard this song I noticed it told a story and really connected to me in a way . . Just me if anyone else is like not feeling this in anyway and I'm just differrent

  34. Dylan Fowler

    That beat is fire, lyrics even better. This song tells a story. Love it.

  35. Jiller

    ❤️❤️❤️

  36. James Ford

    man started with 15,000 views

  37. markanthoney93

    The beat to this song is lit 😛

  38. Max8989

    Epic Music <3

  39. Lexi Liberty

    something about his voice is so sexy😙

  40. James Ford

    greatest song ever played my g

  41. ZombleBee

    is this copyrighted?

    James Ford

    Zomble Bee nope you can use it hommie all of swagy. tracks

    Carter Man

    Uh yeah it is

  42. Muphsicle 1

    I enjoy sexual relations with tree bark

    Daniel Grinev

    so wood* everyone else

  43. Connor Kerling

    Can someone please make an instrumental for this song?

  44. Blake Carmichael.

    Need an instrumental.

  45. Andrew Plauger

    From his smooth voice, amazing beats, sincerity in his lyrics and how he actually puts his soul into his music while giving a fuck about his fans...I'd say Gerald is the best rapper and real person on the rise right now.

    James Ford

    Andrew Plauger not now days, tho his music has changed different from what it was.

  46. Alex Millan

    nice song, love it

  47. Jose Sanchez

    Anyone have the instrumental ? Can anyone loop it ? It would be appreciated !

    Chase Nonaime

    i agree.

  48. madisonsaysgrr

    Im vibing to his voice no matter what song hes in!

  49. The Chemist

    Love finding old songs of G I've never heard. This song is so good, dude can rap to literally any beat and make it fire.

  50. James Ford

    Love is powerful

  51. Mérinos

    great tune !

  52. Angel Mendoza

    Chill just the way I like it

  53. Kristin Fredrickson

    something about his voice keeps me here. you know?

    MrTooMuchLuck

    lets fuck

    MrTooMuchLuck

    +PorterPlays i feel

  54. gegef14

    @DJ Acosta go to Converter mp3 on google :)

  55. DJ Acosta

    where can i download this song?

    Kristin Fredrickson

    There's a link in the description! (:

    Jasper V

    +DJ Acosta http://www.datpiff.com/G-Eazy-The-Epidemic-Lp-mixtape.584610.html the whole mixtape

  56. Felloco4581

    É isso mesmo

  57. Tyler Unertl

    I love everything about this song, its really well put together. The beat is really relaxed and chill, his tone is not pissed off like eminem, but more soft and mellow.

    The Nuclear Bong

    Alot of Em's songs do song like he's angry. Not all. But quite a few.

    《Jerry》

    +Nuclear Bong fortrue

    Reiley Stoffelsen Brock Borrie

    do you guys even know what hes talking about

    Noci ND

    U Can t listen to chill music all day , and there is EMINEM

    Adrian STI

    I agree 100% but I also want to say that eminem was pissed off for a reason and other times be just doesn't give a fuck

  58. Angel Quintanar

    Good ass song

  59. Jack Hult

    1.25 speed though!

    《Jerry》

    the song was made at this speed to set a mood/vibe. You're shitting on G's music.

    《Jerry》

    Yeah, not the mood g wants. Disrespectful moron.

    Chris Spliethof

    +Jerry Pedersen I'm sure G told you that in person huh? I bet you guys are best friends and you know exactly what he wants, and doesn't want, huh? Fuck off.

    Brendan

    i got swaggy tracks on auto play while im scrolling through facebook and i accidentally scrolled down in the comments seen this and holy fuck you made this song so much better it just went from a 9/10 to a 12/10

    Pier-Luc Bégin

    I think the solo at the end is better sped up but not the rest. Perfect as it is !

  60. Smokin 'n' chokin

    Its a damn shame this only has 19,000 views after 2 years. G- eazy is a great rapper better than lil wayne or any i those mainstream shitty rappers. This song specificly is so damn good and filled with talenet from every angle of production!!

    Corgan Earnheart

    Ya thats true.

    Logic Kicks

    in only 5 months, it has gotten 10k views, proves eazys growth in the community

    seabass mason

    On his channel it has over a mill tho

    Bryson Steed

    almost 700k now :)

    Outcry

    he kind of its mainstream

  61. Anonomous Player

    yo this guy is fkn sweat. nice tracks 

  62. juxtajerm

    G, this shit ain't eazy though

    fixcpu

    juxtajerm Crazy looking back now ain't it?

    Damazingamin

    If you cant tell by the voiceits g your not even a fan dude lol I met him at 1 of his first shows at bates college in maine I have the pic on my Facebook of me with him when he first came out right after endless summer your a poser lol real fans know what up

  63. LuluAndTheGang

    LU. *0*

  64. itsVatic

    G-Easy is the swag in my track :D

  65. Kiko Bonifacio

    Secretly We Are Gay

  66. Brn Dnq

    She Wants A Granola

  67. D-Leqacy

    Nice Shyt swagy :) did you hear that new mike stacks song well his alter ego (mike joey) its on my channel

  68. - GOD

    Secon again

  69. Dazlrr

    My favourite part is 0:00 to 5:13