Freeway - Baby Don't Do It Lyrics




[Intro - Sample from "Overture Of Foxy Brown" by Willie Hutch]
(Sugar don't do it)
(Noooooo)
(Don't let 'em down)

[Verse 1 - Freeway]
State Property and Roc is the label, I keep the burner by the navel
So don't you think about stoppin me, that nigga
(Young Hov) he bring businesses to the table
So I ride for 'em, (blast for 'em), hit y'all niggaz with the Mag
Y'all think we fallin off (no, no, no, no, no, no)
hammers leave you torn apart, dump your body with the trash
Freeway, flow right where he left it
I'm from the hood where they will clap any second (do it)
These niggaz up to no good
Roll up on you while you're roll in your woods (no, no, no, no, no, no)
You never stood a chance, hood claims another man
Hammers stay with rubber grip, wrap change in rubber bands
Once broke, now the dough is pathetic
And so is the niggaz I ran with, they'll wet you
they will get you, they addicted to chasin niggaz with weapons
So (baby don't do it), learn from the last eight losers
We had it locked for the last eight summers and I contribute to two of 'em
More like three, got more icy
And more heat to turn your white T, burgundy
So (baby don't do it), chea, this is more than just music
I will cock it, shoot it and leave you to lose it
Nigga (sugar don't do it), my nigga Beanie Sigel he'll lose it
he will cock it back and shoot it and leave you
Don't fuck with the people (do it)
Uh, if you think that you built (do it)
I think that you not, I think that I will
(no no, sugar don't do it), dump lead in your grill
Uh, you still tryin to be rich, I'm tryin to be Hoffa's can rhyme
but I'm in a bind, roll with the mobsters (no, do it)
Jay, Dame Dash and Hoffa, movie directors and authors, connects with the office
Freeway got connects with the bosses
I get a quote from the dealer, you connect with the auction, nigga
I'm still prepared for your squadron, I tear off my target vest
Cover my organs, Calico with the cartridge

[Verse 2 - Scarface]
In a destructive manner, we blast on bammers
Trash talkin in a Chevy '63 Impala
Downplayin dumb shit, niggaz is real with this
Fuck around and say the wrong words and we killed the bitch (baby don't do it)
Sticks and stones may break a nigga bones
But when I up chrome, I get a motherfucker gone (go home) (do it)
Shoot Patron, chased with Lemon Drops
Smoke purple until I'm too high, cryin, vibin to 'Pac ("All Eyez On Me")
Done wrong, gon' get done wrong (no, no, no, no, no, no)
But how I feel and how I live homeboy, won't fit in one song
Free, I know you feel me daddy, all a nigga know
Was to get money and once you got your money, niggaz stole
'Cause who knows where shit goes when this plays out (no, no, no, no, no, no)
Rap music brought a nigga pay days without a doubt
But, what do you do when it's all said and done?
Ain't nobody checkin for records and won't nobody come
Life goes on, I don't want to be another Joe
Fifty-five doin concerts, relyin on his shows (baby don't do it)
So, I stack my green, to match my means, straight Jewish
When niggaz spent money, I ain't do it
Just 'cause you lookin like you ballin in the eyes of the public
How many really think he got to touch it? (baby don't do it)
Yo, a fool at forty, a fool forever
Don't be a forty year old fool, dude get cheddar (cheddar) (sugar don't do it)
Hey, I got to live with my mistakes, so I'm a take 'em
And put 'em into words, that way we all ain't got to make them (do it)
Take them words I put off in this song (do it)
Live your life by it, nigga take your chance, you on your own (no no, sugar don't do it)
But my advice is to anyone who tries
Every time you take your next breath, just be prepared to die
Don't do it





Other Lyrics by Artist

Rand Lyrics

Freeway Baby Don't Do It Comments
  1. Kwame Creswell

    2019!!!

  2. Rashad Davis

    J uppity ass was supposed to be on here

  3. mac God

    Shout out to face

  4. mac God

    Free killed this

  5. mac God

    Somebody is about to give akbar a kidney rt

  6. mac God

    Copped when it came out u already know

  7. mac God

    Free very real in real life from the chi mac god real talk jumar allahu akbars.

  8. William Green

    Yooo...WTF happened!?!? What do you want from Hip Hop Gods going hard from here up to 2009 and 12 to "All My Friends Are Dead" no lil Uzi herb jus hip hop💯

  9. RelavantBeats

    one of the most slept on albums ever made in hip hop

    Freddy Calipari

    Facts. Still knocks today

  10. gullyroad

    face left 🌎

  11. Dwayne Jackson

    classic

  12. Parabellum_ Recondos

    face dropped a gem on here

    Matthew Foulkes

    Philip Age all kinds of gems bro!!!!💯💯💯

    Majid Harps

    Philip Age Right....All type of gems!!!! Classic

    Cj3asy

    Grown man advice.

  13. Titus B.

    hot song & sample...r.i.p. willie hutch

  14. Cederick Reed

    🔥🔥🔥🔥💣💣💣💥💥💥💥

  15. Alpha'Asiatic

    " If you thinking you hot, I'm thinking you not/I think that o will, dump lead in ya grill Uh!/

    That's my nigga and I'm from H-Town, and I'm talking bout Free, but of course Face the homir but do anyone know the Willy Hutch sample they used for this?

    Zro
    Lil Keke
    Scarface
    Slim Thug

    Not fuckin with this new age shot hop @ ALL!

    the black dominican H pusher

    🔥🔥🔥🔥

  16. Alvin May

    DON'T DO IT FREE; SCAR OOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHOOOOOOHHHHHHH FEEL ME !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! don't be ah 40 year old fool ah ur b ah fool 4 ever

  17. the black dominican H pusher

    God dam freeway killed this Shit....sheesh

  18. Golden Child

    god damn.......scarface destroyed every rapper in the game with dem bars....................ill sample...."BABY DONT DO IT"

  19. MINISTER SLOW STROKER

    How many people think he really gotta touch it.This is what happens when you put to Gods on a track

  20. skyyHiRYvids

    hell yeah face did this dirty, free did too...so real mann!!

  21. Simon Petit

    Face dropped some jewels on this one

  22. Jon Wathen

    classic

  23. John Doe

    Scarface spits that gospel... That's why I love that nigga.

  24. wallyb9479

    "I got live with my mistakes so I'm going to take them and put them into words that way we all ain't got to make them" 1 of my favorite lines by ANY ARTIST EVER

  25. iamnumber1200284

    Jeezy Don't Do It is the shit, but Fat Joe and Raekwon have a joint called Ice Cream with this sample too

  26. Swiftkillah1300

    why isnt I cry up on youtube?!!??

  27. Swiftkillah1300

    @Mr2pacster yeah freeway crushed this jeezy's wasnt as good. this lil album was pretty good. Best freeway i heard in a while

  28. Britt James

    Love this track by free #Classic#

    Majid Harps

    Britt James yes it is!!!!!!

  29. saintdenis11

    does anyone have the song Freeway & Scarface - How a nigga raised. I've been looking for that song for a while

  30. Cogitation7

    @htownrealg K-Rino homie, check his catalog, shit even Z-Ro is better. You don't believe me, check their catalog.

  31. Cogitation7

    @ZoobityZop I like the way Z-Ro sampled it better, but that's just me.

  32. avemeisha

    @gunruking616 Willie Hutch Overture of Foxy Brown

  33. Brandon Durant

    @TLOWMUSIC One of the best.

  34. Torry Threadcraft

    Scarface murked it

  35. willie king

    @floydalston as far as slept-on albums go, top 3 all time without even thinking about it. thats reflected even in the views this video has. i would say #1 but i know there are more that im not thinking about

  36. YoungBK23

    he use to be ass cheeks to me but he stepped his shit up this album. Real talk.

  37. Joshua

    @mrlesgititon

    Philadelphia Freeway 2 only had 1 good song in my opinion. Stimulus Package was redemption though.

  38. Joe Millionair

    one of the most underrated

  39. truthseeker215

    I love freeways music man its real shit and its good lyrics man who says good rap cant be good music? who said lil wayne and drake is good? why are they trying to make us like that music and not this kind of music? smh

  40. C King

    My shit right here.

  41. Pavel Naumov

    Freeway flow is sickkkkkkk.........one of the best

  42. D Thomas

    i feel u i love the fact that feeway kept willie hutch on here

  43. BIG Squeeze389

    this whole CD was fire

  44. fromgio

    this shit is tight man, love bumpin this in the ride

  45. westphillyamma

    I knew something was wrong. This CD didnt get ANY real promotion. This was a very good one from Freeway and you can tell he went there from the rhymes.

  46. I Self U God

    yall rite good shit!!!!!!

  47. 1029Sean

    Jay didnt wanna shoot the video for Big Spender with Free. 50 woulda did the video for Take It To The Top. Add that to a video for this or Walk With Me woulda put Free at platinum status. Jay did him foul

    Q 45

    1029Sean 💯 me and my fam used to argue this shit bro..definitely wudda put Free up there man

  48. MrWayneKeller

    Scarface's verse at the end just KILLS this song.

  49. Mr2pacster

    Freeway did his better den Young Jeezy.

  50. kurt901

    CLASSIC!!!