Eminem - Untouchable Lyrics




[Eminem:]
Hands up, officer don't shoot
Then pull your pants up, promise you won't loot
We may never understand each other, it's no use
We ain't ever gonna grasp what each other goes through

Black boy, black boy, we ain't gonna lie to you
Black boy, black boy, we don't like the sight of you
Pull up on the side of you
Window rolled down, 'profile'
Then we wonder why we see this side of you
Probably comin' from the dope house
We could let you slide but your tail light is blew, out
We know you're hidin' that Heidi Klum
On you another drug charge, homie, it's back inside for you
And just in case a chase might ensue, we got that tried and true
Pistol drew right at you, we'd be delighted to unload it
In your back, then walk up and lay that taser on the side of you
Fucked up, but what the fuck am I to do?
I keep tellin' myself, keep doin' like you're doin'
No matter how many lives you ruin
It's for the red, white and blue
Time to go find a new one and split his head right in two
No one's ever indicted you
Why? 'Cause you're a...

[Eminem (Cheech and Chong):]
White boy, white boy, you're a rockstar
(My momma talkin' to me, tryna tell me how to live)
White boy, white boy, in your cop car
(But I don't listen to her 'cause my head is like a sieve)
White boy, white boy, you're untouchable
(The world's coming to an end, I don't even care)
Nobody can tell me shit cause I'm a (big rockstar)

[Eminem:]
Black boy, black boy, we don't get your culture and
We don't care what our government's done to fuck you over, man
Don't tell us your attitude's a result of that
Balderdash, where'd you get the chip on your shoulder at?
Why you kicking that soda can?
Pull your pants up, we 'bout to roll up and
Throw your ass in the van cuffed
You don't have to know our plans or what our intentions are
Our cards are close to our chest, you better show your hands
And put our minds more at ease
Or get shot in the thyroid, comply or die, boy
We're fightin' a crime war, here come the swine
Tryna clean up the streets from all these minorities
That's what we call 'em pigsties for
They're like eyesores to police
Talk to you like just a piece of trash
Feels like we're stuck in a time warp to me
As I kick these facts and get these mixed reactions
As this beat backspins, it's like we're drifting back in
To the sixties, having black skin is risky
'Cause this keeps happening
Throughout history, African-Americans have been treated like shit
And I admit, there have been times where it's been embarrassin' to be a...

[Eminem (Cheech and Chong):]
White boy, white boy, you're a rockstar
(My momma talkin' to me, tryna tell me how to live)
White boy, white boy, in your cop car
(But I don't listen to her 'cause my head is like a sieve)
White boy, white boy, you're untouchable
(The world's coming to an end, I don't even care)
Nobody can tell me shit cause I'm a (big rockstar)

[Eminem:]
Seems like the average lifespan of a white man
Is more than twice than a black life span
I wonder sometimes if it has a price scanner
I feel like checking out on life, can't escape this circumstance
I'd rather hear 'em say "Die N-word" than Die Antwoord
Ninja, now it's better disguised banter
But that's life, strapped 'cause we're strapped financially
And can't find answers
We're applying, but McDonald's
Seems to be the only franchise that'll hire
So how can we have higher standards?
As Dallas overshadows the battle for Black Lives Matter
We fight back with violence but acts like that are
Black eyes on the movement
Which makes black lives madder
At cops and cops madder
That's why it's at a stalemate
Can't arrive at a compromise so it's Black Ops
I wonder if we hire more black cops, the crap stops
The block is our backyards, officers, not the crack spot
Call the attack dogs off of us, man
You always act all pissed off at us at a traffic stop
And bad cops fuck it up for the good cops, and man, stop
Sendin' white cops in the black neighborhoods
Who ain't acclimated to 'em, like that's the way to do it
Who seen some fuckin' videos of rappers waving guns
And know nobody black so they act afraid of us
And that's racism, the fear that a black face gives 'em
A subconscious racist
Wait, why are there black neighborhoods?
'Cause America segregated us, designated us to an area
Separated us, Section-Eight'd us
When we tear it up's the only time attention's paid to us
And education sucks, and every day's another
Freddie Gray for us, a levy breaks or fuzz
Why is it they treat us like dryer lint?
We just want a safe environment for our kids
But can't escape the sirens
Don't take a scientist to see our violent nature lies in
The poverty that we face so the crime rate's the highest in
The lowest classes, it's like a razor wire fence
And we're trapped in these racial biases
That plague our society which makes our anxiety levels raise
Every time we see a devil's face
Lions, tigers, and bears, oh my
It's more like billy clubs and gats
And we really love it when you think we're guilty 'cause we're black
"But you kill each other, facts
You peel each other's caps, for silly stuff like hats"
Single mother strugglin' through substance abuse
While people with nothin' to lose shoot each other for shoes
Fuck your Republican views
Pull ourselves up by our bootstraps, where the fuck are the boots?
And streets act as a narrator, don't gotta read comics
Or be that into characters, just to see that, just to be black
You better be strapped with a derringer
Or be "capped in America" like Steve Rogers
'Cause no one oversees these cops and
All we see is 'em beat charges
We done seen 'em beat Rodney King unconscious, and got off
So we don't need all you crooked police officers' peace offerings
Just keep marchin', 'til we reach congress
But they're gonna say you're tryin' to take an irrational stance
If you try to slander the flag but
Somebody has to be the sacrificial lamb
So they call it a Kaepernick tantrum
If you don't stand for the national anthem
We raise it, you better praise it
Or you'll be made to feel like a traitor, we'll
Treat you like Rodney Dangerfield
Home of the brave is still racist 'ville
So this whole nation feels like a plantation field
In a country that claims that its foundation was based on United States ideals
That had its Natives killed
Got you singin' this star-spangled spiel
To a piece of cloth that represents the "Land of the Free" that made people slaves to build





Other Lyrics by Artist

Rand Lyrics

Eminem Untouchable Comments
  1. ML gamer

    im not even kidding revival is my favorite album rn

  2. Raw & Uncut Media

    Fuckin fire 🔥

  3. Deyton Thomas

    The intro is AMAZING. I always love relistening to it over and over again. I just love his dark voice as the cop

  4. Isaiah O

    Candle and flame Jay Zee Remix

    Isaiah O

    Revival dats been True too thanks

  5. Stacy Slaton

    Wow! Speechless. Sexy as fuck though Holy Hell in Heavan. Am i thinking what i should be thinking cause. Dreams do come true apparantly thats IN fuckin sane. Creep smh 😂 so sorry. Lol 🤐😴

  6. Bellickeys

    God, I want that rock instrumental.

  7. Joseph Walker

    He wants to be Joyner Lucas so badly. Go listen to "I'm not racist" to wash the taste of this filth out of your mouth.

    Jairus Enad

    Joseph Walker he wouldn’t have made this song 10 years ago because 2019 is a different weird year so much has been happening and it’s happening too fast and lately racism has been quite prevalent.

    Maurizio Compagnone

    Wtf this comment is so dumb

  8. Trent

    Still one of the worst albums ever made

  9. Angry Pink Monkey

    Idgaf what anyone says Revival was fucking awesome!

  10. Nik Neon

    This sound like South Park parody on Eminem

  11. Saifi Talat

    I'm calling it now, this song and this album as a whole is going to be legendary in 10 years. With how critical the lyrics are, it makes sense there's so much hate now, but it will change, I'm fucking calling it.

    Strange Simpson

    it'll follow the same path Relapse did. Will start growing on people soon

    Trent

    Lol nope this shit will forever suck

  12. Bradely Dowling

    People who shat on Revival never fucking listened to it. Especially not this track

    Trent

    This shit is trash, sorry man

    Bellickeys

    Agreed mate

  13. iX Relaxx

    2nd half this song is maddddd underrated...

  14. Dr. Horrific Lee

    I like how Yung Gravy's "Mr. Clean" has more views than this XD

  15. B Sim

    Please forgive me if I don't take political commentary from a man who never finished the 10th grade seriously......

    Maurizio Compagnone

    Do you even know his story? Such. a stupid point of view

  16. Renato Quintanilha da conceiçaõ

    Alguém em 2019 ?

  17. SkatEarthProductions

    "That's what we call them pigsties for; they're like eye sores to police."

  18. Michel Van Der Pol

    I dont know IM white and i have sit Many times in the back of a copcar

  19. Ano Nym

    Re Why Wal ..... yeah

  20. M E T A N I E

    fake eminem fans never understand this and encore

  21. Μπεσμαλ Ντοσλανι

    Rap And Rock Vol. 2

  22. Darvon Philip

    I anit goin lie.. this nigga been corny as hell🤷🏽‍♂️

    joelsolomon42

    You ain black man tf is wrong with you
    Don't say that fuckin word even if you just typin' it, Or you can come say it to my face.. actually idc if u is black or not, why tf u here if it's so corny?

  23. Geoff Barklley

    It’s hard to listen to it’s so fuckin horrible... it sounds like a song a 13 year old with terites would put out not one part is good trying to fuckin hard

    joelsolomon42

    He's just kicking facts
    It's not a song for you to enjoy, he wants you to call it trash... it's not you he wants to impress.

    Bellickeys

    Meh I love both beats on this.

  24. Jose Herrera

    💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩 shit is trash!!!

    joelsolomon42

    Clearly🤡🤡🤡🤡🤡🤡

  25. hai hai

    Underrated

  26. Ajax exe

    White boy

  27. Ty Ave

    This song is awful. The last 3 songs on this album are okay! Worth a listen.

    joelsolomon42

    ^^^^^^that guy's ignorant

  28. Toshi B Rob

    Okay I get it today. Idk. Looks like last year was early because this sounds great now Em. Sick!

  29. Chris McMeekin

    Black Lives Mathers over here

  30. joelsolomon42

    "Omg this is the worse song of Eminems career"
    Still hits 21 million views

  31. Bad Music Expert

    oh look eminem is retarded

  32. nkosikhona fanaphi

    The mighty Eminem spitting nothing, but facts. I admire this brother's activism.

  33. Phil Ferroni

    This is absolutely terrible! A song like this compared to Words Are Weapons is a fire song. This is not the Em I know

  34. teddy Field

    Why everyone hate on revival I love it

  35. Zoko Dog

    He lost the opportunity for the rhymes

    ‘Single mother of two
    Struggling through substance abuse
    While people with nothing to loose
    Come in and shoot
    Each other for shoes’

    That’s a shame that would’ve been really dope.

  36. sukmyk ock

    reminds me of killing in the name of, i dunno why lmao just does i guess.

  37. OPTIMA PRIME

    Earache my eye 😆

  38. hai hai

    This track is so meaningful

  39. Kapi 2208

    Ja wale i reklamy polskiego srapu przed dobrym rapem

  40. Troy Smith

    👌🏽👍🏽👍🏽💢💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯📈💣💣🎆🎇🎆🌠

  41. Angel Vazquez

    Hands up, officer don’t shoot
    Then pull your pants up, promise you won’t loot
    We may never understand each other, it’s no use
    We ain’t ever gonna grasp what each other goes through

    Black boy, black boy, we ain’t gonna lie to you
    Black boy, black boy, we don’t like the sight of you
    Pull up on the side of you
    Window rolled down, “profile”
    Then we wonder why we see this side of you
    Probably comin’ from the dope house
    We could let you slide but your tail light is blew out
    We know you’re hidin’ that Heidi Klum
    On you another drug charge, homie, it’s back inside for you

  42. Slasher Crew

    Earche my eye 🙌

  43. MATTIA CONTRADA

    There's so much unjustified hate for this song.. this is a masterpiece, wonderfully written and really creative, and most importantly is talking about real shit that happens everyday and continues to hurt black people and people in general in America..he's using his status and popularity to take a stand for the minorities and a lot of idiots hate on him? I can't believe that people is still this ignorant to this days.. And FUCK Joe Budden, that's the worst track you ever heard? Really? You will not be albe to do a piece of art like this even in your deepest dream..

  44. Banele Dlamini

    Em dissed the establishment since way before it was considered cool!! Em ain't new to this!!!😑✌

    G.O.A.T STATING FAXXXX!!!!

  45. Jason Cole

    For ppl shitting on this because they think this man cannot correctly talk about this type of content can litterally fuck themselves. This is an unbelievable representation of white and black in 2017, 2018 eminem made this album way the fuck back SAME with Kamikaze Kamikaze was deadass made RIGHT like RIGHT after this album as soon as the bad shit came out Em hit the stu and went fucking HAM fuck EVERYONE the " oh ur a dick rider " NAH you're FUCKING STUPID ppl that say wow Em was sick back in the day NAH you're fucking stupid as fuck he is the same as back in the day only fucking differance is having drugs THATS it nothing else so the songs that are a bit off edge are not put on the albums but guess what I know he does the same fucking songs and says holy fuck I'll say this for a postmortem album to make my fans GEEK OUT mark my fucking words

  46. Bryan Sturgill

    Catchy song and I see what he’s trying too say but some of what he’s saying isn’t quite true like being black and working at McDonald’s because that’s the only place that’s hiring... I’ve seen plenty of black doctors and blacks working at plenty of other places

  47. Kyle Durack

    Thank you Eminem!

    God Bless you and your family, Amen.

  48. I X

    😇🙏👑🤝

  49. Jay Jay aries

    Today's hip hop has people brainwashed and got idiots thinking beats are more worthy than lyrical content, eminem gets hate regardless even when dre was producing beats for eminem people always found something to hate so fuck em .

  50. Neel Waghmare

    There are two type of people.
    Ones who understood this album and others who hate it

  51. Neel Waghmare

    I just listened to the first five songs. Damn. This is some serious 'human' thing I rarely get to hear in an Emimem song.

  52. Epic Troll

    Dude wants to be Black so bad 😂

  53. Mr Guest

    Em songs are like wine, they get better with time.

  54. master gamer

    Still good in 2019

  55. Josh Nippleton

    one of the worst songs ever created.

    Josh Nippleton

    @The Dr. no

  56. BallisticFlashGaming

    This deep. Fr this the reason I will always praise em he never fail to say what's on his mind.

  57. Brainz Rooney

    Marshall told the truth and they tried to ban this album

  58. Brainz Rooney

    Revival a classic

  59. Vương Tùng

    Apart from the hook, this song is good lol. If Kendrick, J Cole or Jay Z or Nas made this shit, people would praise them, people would call them GOAT. Hating on Em is a cool thing to do, isn't it?

    Tyrus_Alon_Tallon

    A lot of people hated on Revival and claim it was all about bashing on President Trump even though only like two-three songs were about him but I did lowkey like this hook IMO

  60. Jeremiah Catingub

    I'll have this over BLM slam poetry anytime.

  61. 1mr. ds

    First of all: If you are at some point embarrassed about your race cause of your race then thats saying something. I fucks with it as a Black Man

  62. M E T A N I E

    the fake eminem's fans never will like this album,so fuck y all fake assholes.this album is amazing

  63. Rosemarie Corbeil

    ❤️️

  64. Terumi Yuuki

    This is proof people dont listen to lyrics. All they want to do is get "lit". Its kinda sad

  65. STGeorge

    This is probably the worst song ever made.

    YUK FOO

    i agree eminem should kill himself for making this shitty song , this is beyond cringe

    Tyrus_Alon_Tallon

    YUK FOO
    Did you guys even listen to the lyrics or just wanted to hear a beat?

    STGeorge

    @Tyrus_Alon_Tallon The lyrics are pandering typical white guilt #metoo era trash, the voice crack is awful, the yooooooooou when he says you. The way he draws out the end of each word like a hillbilly made me want to hang myself. All this over a grunge ass greenday rift that sounds like a coke head from Santa Monica played it on an electric amp while od'ing. Then you get into the wierd asian guy from South Park sounds in the middle of the chorus. The cliche white rapper using the word white boy to describe himself. Acting like anyone cares that hes white. Like hes so judged. Serious topic tackled with immaturity and desperation to sell albums. Figured hed get sjws to buy his shit. No flow, no skill. No seriousness. Just trash. Its worst than aids. Id stick sewing needles in my balls rather than listen to this unironically. I listen to laugh at it among friends.

    Thank god he came back with kamikaze. That album is the eminen I know. The self loathing, whiney, pop eminem was ebola.

    Tyrus_Alon_Tallon

    STGeorge
    Agree to disagree bro, at least we both love Em’s music but I did enjoy some of Revival I think what Em’s mistake was on Revival was the track setting it was horrible, Walk On Water was a terrible intro to the album I personally thought either Offended or Remind Me should have been the opening track and the Revival interlude should’ve been for Nowhere Fast hopefully on his next album he cares about his tracksetting instead of just shuffling that shit IMO

    YUK FOO

    @STGeorge EXACTLLY , EXPLAINED PERFECTLLY

  66. EFCC05

    This is a good song. Why do you hate it?

  67. Mr. Carlos Slim

    Where da fuck are the boots!!!! Lol

  68. Mistah AC

    This song is trash man. I used to be Em's biggest fan and thought he could do no wrong but the beat sucks, the flow and the voice delivery doesn't sound good. The lyrics are fine so is the message of the song but man sonically I can't even listen to it. Had to turn it off 3/4 into the song... Respect though, still a legend.

  69. Over 40

    The reason this is terrible is because we know Eminem's motive behind it " I'm gonna do a song to make my black fans like me". Can anyone name anything Em has done for the black community?

    YUK FOO

    he feed black girls white guy cum

    Tyrus_Alon_Tallon

    That’s an ignorant statement to make

    Dom

    he set up a charity in detroit
    but you probably never heard about that bc he keeps low profile with his charitable work

  70. Ociel Martinez

    That up in smoke sample👌🏼

  71. JDM FTW

    I'm just here because of Cheech and Chong

  72. Oh No

    This and recovery are EM's worse albums imo. Just the bad beat choice imo.

    Oh No

    Second part though is sick! should have been the beat from the start

    Bellickeys

    I like both beats and imo MMLP2 had more bad beats than Revival.

  73. Andy TOSKOVIC

    This is so good!

    YUK FOO

    no its not its beyond cringe

    Andy TOSKOVIC

    @YUK FOO your opinion, for me this slaps hard on a regular basis

    Tyrus_Alon_Tallon

    YUK FOO
    If it’s horrible then why are you waisting your time commenting under this comment section?

  74. Nathan Eikenberry

    Correct on all points but it's a larger problem than that you can replace the word black with poor and apply it the same across the board regardless of pigmentation

  75. Carlos José Mendoza Sarmiento

    eminem was not so much inspirated when he made this song, but until messi fails a penalti.

  76. T Shady

    This album does suck 0_O

  77. steffy schell

    What a white guilt cuck. He takes so much Jewish cock up his rump he cant see straight.

  78. Mateusz Skorupski

    nie chcemy tego

  79. Curiosity L.

    Holy fucking shit this sounds like a kid trying to rap for the first time this shit is beyond garbage I don't even know what to call it

    Tyrus_Alon_Tallon

    I guess you can call this untouchable...

    I wonder why people agree Revival so much, maybe Em released this album for a wrong generation.

  80. m .sals

    😍😍😍

  81. m .sals

    😘😘😘😘😘

  82. m .sals

    King eminem

  83. m .sals

    ❤❤❤❤❤❤

  84. m .sals

    Eminem= Best Rapper forever😘

  85. m .sals

    😍😍😍😍😍😍😍

  86. m .sals

    😘😘😘😘

  87. m .sals

    Revival is best album😍

  88. m .sals

    Rap God

  89. James Cox

    I get what the song is about but its just fukin noise like most of this album , just scratchy and tinny and hard on the ears , eminem does it better with a dre beat behind him simple or a westcoast beat this album sorry to say no matter how good the lyrics may be its just hard to listen to it is trash sorry

  90. Sebastian Lugo

    0:00 - 0:22 The best part of the song 😐😐

  91. Darryl Ramsey

    I DONT GIVE A FUCK WHAT NOBODY SAY NOBODY I DONT CARE THE SECOND SECTION OF THIS SONG IS ARGUABLY THE BEST PICTURE PANTING VISUAL RAP I EVER HEARD AND TUPAC IS MY FAV RAPPER TO DO THIS TO ME BUT THIS SECOND PART OF THE SONG WAS FUCKING 🔥 🔥 PEOPLE MAD CUZ HE WHITE AND WE prefer black artist too touch the issue but there is no one i mean no one who is skilled enough too achieve what he just did in thay verse no one simple one of the greatest ever face it

    YUK FOO

    song is cringey shit garbage , nobody gives a fuck about your race

  92. mon morgan

    he needs to make a untouchable 2 for lord jamar

  93. Semjase Sawyer

    BY THE WAY WELLS FARGO

    FLETCHER HIGH SCHOOL SHOULD HAVE BEEN AN OPTION.

  94. Kyle Mason

    Sucks man