EARTHGANG - Swivel Lyrics




[Doctur Dot:]
Head on a swivel
Trouble lurkin' 'round the corner
Run up on you any minute, you'll be gone
Yeah

Nigga, keep your head on a swivel
Trouble lurkin' 'round the corner
Run up on you any minute, you'll be gone
I know niggas dead out of desperation
RIP my nigga Allen Dem, I wish you would've stayed at home
Learned to make the best out of shitty situation
No complaining, no more Xan, I leave the medicine alone
Y'all gon' swear to God that I'm changing for the better
Fuck whoever got the nerve to try to tell me that I'm wrong

I done made it up, I done made it out
I done made a way, we been makin' waves, we been making sounds
Rappers hella fake, they papier-mâché
Like piñata, they can't wait to break, I can animate
Promise mama she gon' see the day when we all okay
All it really take is time and dedication, I pray
For the hunger to be permanent, no matter what that make
Hey, batter, batter, swing, bake
Whip the batter for the cake

Nigga, keep your head on a swivel
Trouble lurkin' 'round the corner
Run up on you any minute, you'll be gone
I know niggas dead out of desperation
RIP my nigga Allen Dem, I wish you would've stayed at home
Learned to make the best out of shitty situation
No complaining, no more Xan, I leave the medicine alone
Y'all gon' swear to God that I'm changing for the better
Fuck whoever got the nerve to try to tell me that I'm wrong

I don't know what it is, man, I just
I don't think I'ma be here much longer, man
Something's watching me, man
Something's following me
Something want me dead, man
Pray for me, pray for me, please

[Johnny Venus:]
Hell, when I was young, I ain't had to pop no guns
Nothing cracking in the slums you couldn't handle on your own
Shit around my block where we used to knock
Couple souls fly, wasn't nothin' like you guys, which I loan
Shit it wasn't nice, wasn't paradise
Wasn't lights back to back to back, many nights was on our own
Mama had to work, papa had three jobs
No, we not Jamaican, my sir, but we all was robbed, hah
Should've kept my head on a weave and bob
I'd rather be dead than to weep and sob
So we solve any major prob with the quick resolve
Had to squab', circle that bitch up, feelings get involved
Neighborhood on lock, fuck we need a cop?
That was way back way 'fore Reagan passed the rock
Left us with a needle and a jumpshot
Leave you countin' seconds on the fingers through the gunshots

[Doctur Dot:]
Nigga, keep your head on a swivel
Trouble lurkin' 'round the corner
Run up on you any minute, you'll be gone
I know niggas dead out of desperation
RIP my nigga Allen Dem, I wish you would've stayed at home
Learned to make the best out of shitty situation
No complaining, no more Xan, I leave the medicine alone
Y'all gon' swear to God that I'm changing for the better
Fuck whoever got the nerve to try to tell me that I'm wrong





Other Lyrics by Artist

Rand Lyrics

EARTHGANG Swivel Comments
  1. Mark Perry

    Taking it waaaay back!

  2. kidSAVAGE savage

    This would be fire, if Tyler the Creator was on it

  3. CAM8689

    really good album this is probably my favorite track....

  4. Masta Masta

    Head on a swivel
    Trouble lurkin' 'round the corner
    Run up on you any minute, you'll be gone
    Yuh, nigga, keep your head on a swivel
    Trouble lurkin' 'round the corner
    Run up on you any minute, you'll be gone
    I know niggas dead out of desperation
    RIP my nigga Alan, damn, I wish you would've stayed at home
    Learned to make the best out of shitty situation
    No complaining, no more Xan, I leave the medicine alone
    Dawg, I swear to God that I'm changing for the better
    Fuck whoever got the nerve to try to tell me that I'm wrong
    I done made it up, I done made it out
    I done made a way, we been makin' waves, we been making sounds
    Rappers hella fake, they papier-mâché
    Like piñata, they can't wait to break, I can animate
    Promise mama she gon' see the day when we all okay
    All it really take is time and dedication, I pray
    For the hunger to be permanent, no matter what that make
    Hey, batter, batter, swing, bake
    Whip the batter for the cake
    Nigga, keep your head on a swivel
    Trouble lurkin' 'round the corner
    Run up on you any minute, you'll be gone
    I know niggas dead out of desperation
    RIP my nigga Alan, damn, I wish you would've stayed at home
    Learned to make the best out of shitty situation
    No complaining, no more Xan, I leave the medicine alone
    Dawg, I swear to God that I'm changing for the better
    Fuck whoever got the nerve to try to tell me that I'm wrong
    I don't know what it is, man, I just
    I don't think I'ma be here much longer, man
    Something's watching me, man
    Something's following me
    Something want me dead, man
    Pray for me, pray for me, please
    Hell, when I was young, I ain't had to pop no guns
    Nothing cracking in the slums you couldn't handle on your own
    Shit around my block where we used to knock
    Couple souls fly, wasn't nothin' like you guys, what y'all on
    Shit it wasn't nice, wasn't paradise
    Wasn't lights back to back to back, many nights was on our own
    Mama had to work, papa had three jobs
    No, we not Jamaican, my sir, but we all was robbed, hah
    Should've kept my head on a weave and bob, huh
    I'd rather be dead than to weep and sob
    So we solve any major prob with the quick resolve
    Had to squab', circle that bitch up, feelings get involved
    Neighborhood on lock, fuck we need a cop?
    That was way back way 'fore Reagan passed the rock
    Left us with a needle and a jump shot
    Leave them countin' seconds on the fingers through the gunshots
    Nigga, keep your head on a swivel
    Trouble lurkin' 'round the corner
    Run up on you any minute, you'll be gone
    I know niggas dead out of desperation
    RIP my nigga Alan, damn, I wish you would've stayed at home
    Learned to make the best out of shitty situation
    No complaining, no more Xan, I leave the medicine alone
    Dawg, I swear to God that I'm changing for the better
    Fuck whoever got the nerve to try to tell me that I'm wrong

  5. mr erick Quintana

    THB this song sounds 10X BETTER when high asf

    mr erick Quintana

    Try it 😇

  6. tyrone deleon

    Treewise is here..😎

  7. The_Second_Pac 2

    This kinda sound like darius benson when he raps, just me?

  8. Not xVexorr

    Check out EARTHGANGS MIRRORLAND ALBUM

  9. Anthony Escobar

    one of the better songs on the tape

  10. Rahim R

    Most underrated song on the album

  11. Blue Streak321

    best song by you

  12. TheRebelLion96

    The instrumentals, to me, kinda have some Luke Cage vibes to it.

  13. Marte With An E

    Asap Rocky and JID

  14. williams Napstar

    I'm late

  15. Ghost Titan Gaming

    SHOULDA KEPT MA HEAD ON DA WEAVE AND BOB

  16. Armando Guerrero

    This shit gives me the chills

  17. Durag Dono

    This song is the most underated in the album

  18. BlkOMNI

    Who the first emcee?

  19. Am I Being Detained

    i wish i coULD describe how gOOd this bassline is with WORDS

  20. Pedrwm

    Why is Earthgang so underrated

  21. Allen Norris

    Like this if i should have stayed at home

  22. Kwasi 44

    This beat makes me feel some type of way😢

  23. Marmarj Jordan

    One of favorites on the ablum.... 🔥🔥🔥

  24. El 47

    That beat

  25. Kelvin Ipalei

    Reminds me of bone thugs. Too dope

  26. x STUPIDM0NKEY x

    slap this on lsd

  27. Jason Martinez

    Dope ! Sounds koo all baked lol

  28. Katlego Success Ramme

    the pain too heavy

  29. Paul Evangelista

    Dreamville got that wave, gotdamn

  30. Tricker Scout

    This voice is so Satysfaying

  31. Jordan Glover

    https://youtu.be/Gf1zHS_hSZg0

  32. GREEN BANDIT

    Johnny Venus got bars yo

  33. kosikose94

    Check out my remix to this - https://youtu.be/VEWc6f91Gb0

  34. Avarithium Technoflorum

    Swivel Man Swivel Man

  35. te te

    Dopest album of 2019!

  36. NINO BROWN

    Dope💉💉💉💉Album🔥🔥🔥🔥

  37. Ryan Spiker

    I’m so hyped for Mirrorland

  38. Anthony Santiago

    Venus been showing out but Dot shined on this song

  39. Elvonsha Knowlton

    I love this album some of the songs are taking time to grow on me but for the most part I’m getting major vibes

  40. Goodtimez Productionz

    Can anyone else hear Nipsey flowing like a mf on this Bink! production?

  41. Joseph Mobley

    REAL MUTHA FUCKIN HIP HOP

  42. Mettle512

    FVCKING GODLY, I LOVE THIS BEYOND WORDS, KEEP SHINING Y'ALL$ LIGHT❣ #REALRECOGNIZEREAL

  43. mfanelo the great

    smoked up and keeping my head on the swivel

  44. isaiah mathewson

    this shit is so fuckin chill i love

  45. Osmosis

    One of my favorite songs in this amazing Album. DEEP Lyrics !!!! Love it!!!

  46. gamer_playzz321 -ROBLOX

    I
    Love the music pray for me pray for me pleace

  47. Noecito Gutierrez

    Dreamville going soooo fucking hard rn and it's amazing.... I love they projects in da studio cuz it to 🔥🔥🔥🔥🔥

  48. Daddy Films

    Underrated 🔥

  49. Daddy Films

    Bruh these niggas slept on

  50. Daddy Films

    Chill ass fire song

  51. Swami Jazmyn

    EVERYBODY WANNA RIDE EARTHGANG DICK NOW THAT THEY DREAMVILLE, I BEEN DOWN SINCE TORBA

  52. Timothy Alexander

    “ rather be dead then to weep and sob”

  53. MF STEEZ

    Aside from Stuck, Swivel the best single for mirrorland so far

  54. The End

    This song gave me flashbacks of eating lunch at school for sum reason

  55. maztero ian

    not we not jammaican but we always rocked

  56. Yung R SA

    whole album 💣💥🔥

  57. Cristian Aguilar

    Who else proclaims this song as their favorite from this project?

  58. RichLivin Ted

    GTA vibes

  59. King Payne

    1 of few good songs off the album, i felt this was more an album for the artists Cole represents than an album of his own..

  60. MrEfinel

    Why does that sound like Asap Rocky?

  61. Dominque Harris

    Sounds like the Ms. Jackson beat slowed down 🔥

  62. Chris Flores

    Drugs to my ears

  63. Jonathan Hernandez

    Drugs to my ears, 🔥🔥🔥

  64. Angel 310

    One of the hardest songs I heard this year! Hope it blows up

  65. CHEICHEI .CHEI X2

    love beats like this so melodic wow

  66. King Ky96

    This a gem. Sounds like. Music on a select screen from a fighting game.

  67. samuel harry

    Just the fist 20 seconds nd I like it...

  68. Brandonlon

    One of my Favorite song in the album🔥

  69. VeyeB

    47 People got the Nerve

  70. Courtney Baldwin

    Best song on the album....

  71. SoulutionZ

    This type of flow is so refreshing

  72. DEANOSAUR

    Earthgang X Isaiah Rashad pls

  73. NYCoolkidLo Instagram

    I need fucking lloyd banks in general, but on this track ohhhhhhh my gawd

  74. xlxxa

    where’s the guy w/ the lyrics????

  75. aaroncee FNG

    Ya'll already know this is going to be on "A Colors Show"

  76. Shawn Neves

    Mick jenkins on this woulda been nice

  77. Mau

    1:50-3:00

  78. AZRAAIYL W.

    hands down my favorite joint on this

  79. Edward Butler

    Yeah this whole album go hard AF, Dreamville/Paralell Reality Faders

  80. Edward Gonzalez

    43 people don't know how to swivel

  81. Silly Samuel The Destroyer of The Universe

    If JID was on this...

  82. This Guy

    Love dreamville and this track but Escape from NY is my album of the year

  83. Young B Golden

    Am i trippin or is this Asap Rocky?

  84. Garland Garrison

    This beat ILL. That beat alone got me hooked

  85. Lefty Bull

    Who is that on the hoop and the 1st verse?

  86. Thabang Mokoto

    Mirror Land On My Thoughts Idk What To Think Anymore...

  87. JDzork

    I like this slow funky ominous beat .

  88. avanelle tyler

    😭😍❤

  89. Saif Al-Musawi

    "That was way back way 'fore Reagan passed the rock
    Left us with a needle and a jump shot" - Johnny Venus


    Goes hard 🔥

  90. Philly Treez

    I had the weirdest dream last night Biggie was rapping Warning over this beat 😂 shit was dope😎

  91. Xx Nesta601

    Nigga singin the hook sound like like a mix between pac an wayne

  92. josey H

    he sound like gucci mane😩

  93. ThaMonstuh

    Stopping by on every song to leave my own comment: for the future

  94. Giovanna Till

    I know no one who Slaps the Earth like y’all

  95. Ballersondeck 21

    just me or he kinda sound like a mix of asap rocky and joey bada$$

  96. Robert Cameron

    Idk why but I think T.I. was in this song XD

  97. Victoria Melnyk

    🔥🔥🔥

  98. Alex Wells

    If this song gets a music video i can imagine it would be like Jay Rock’s OSOM