Daniel Merriweather - Change Lyrics




I saw a dried up river and a rich man
Turning on a garden hose
I see a young man picking up a gun
I guess that's where the money goes, yeah

Am I just as good as a bad man
Sleeping while the rest are dying?
Or am I just as bad as a good man
Saying there's no use of trying?

Ooh, tell me do you still believe
Ooh, everything that you read?
Till we learn to get together
And see who we really are

Ain't nothing gonna change
Ain't nothing gonna change
If nobody's gonna wake up
And start asking who's in charge

Ain't nothing gonna change
Ain't nothing gonna change
Ain't nothing gonna change

Ain't shit changing but diapers on babies
Get higher than the background singers singing, singing
Okay singing

Some people do it all for money
And some do it all for their love, yeah
Some do it all for the glory
'Cause nothing else they're thinking of

I saw a man in a four door truck
Complaining that the price is high
Like a well feed man with a spoon in his hand
Saying who ate all the apple pie, yeah

Ooh, tell me do you still believe
Ooh, everything that you read?
Till we learn to get together
And see who we really are

Ain't nothing gonna change
Ain't nothing gonna change
If nobody's gonna wake up
And start asking who's in charge

Ain't nothing gonna change
Ain't nothing gonna change
Ain't nothing gonna change

If I ain't ready to listen I'm never gonna listen
Most follow intuition while they wishing it would work
And my vision isn't perfect so I will never learn for it
Don't wish for some change like a church worker

Hallelujah, preacher I am not influenced
If I don't donate to your movement am I not improving?
And while the poor kill the poor for a portion
A piece of American society pie

I get high, the munchies I got so bear witness
I got this girl looking at you 'cause my reps kissing
And I ain't ready to wait when there's dollars on the brain
Why would you expect change?

Till we learn to get together
And see who we really are

Ain't nothing gonna change
Ain't nothing gonna change
If nobody's gonna wake up
And start asking who's in charge

Ain't nothing gonna change
Ain't nothing gonna change
Ain't nothing gonna change, no, no

Ain't shit changing but diapers on babies
Get higher than the background singers singing, singing





Other Lyrics by Artist

Rand Lyrics

Daniel Merriweather Change Comments
  1. Toshiro Hitsugaya

    2020 !!!!

  2. Mr64YO

    2020 i finaly found it

  3. martin fořt

    2020 anyone? :D

  4. holysmokes44

    I remember this song from back in 2008. It reminds me of Canis Canem Edit the Rockstar game which my mother had just purchased for me. Similar aesthetic in the video, so many memories.

  5. pham quang

    end of 2019 is here bois. so what will CHANGE after all

  6. Iago Alonso Alonso

    It's a pity that this song wasn't being revived in 2016 before the elections with the boom of the fake news... But I see that in 2019 it isn't it neither... We miss you Daniel!

  7. Ishteaq Hossain

    One of my favorite songs back when I was studying A level. Anyone here on 2019 ?

  8. Deano Productions

    2019 anyone ?

    Ich Mal Wieder

    of course, this is one of the songs wich will appear random for many many years

  9. S P

    a rapper can spoil any song

  10. Jr 1989

    2019 😎💪

  11. Neelkanth B K

    I watched this first on VH1 channel, maybe 8 years ago! What a song! Glad I could find it again

  12. Darshan Makaveli Stay Thuggish

    God daimn it EUREKA Yo! I've found this jam that used to be on top of my old playlist man I really miss my old playlist! this gem. Of Daniel With wale is really underrated for real with message!

    Can anybody tell me what happened to this guy does he still make music or not?

  13. Θάνος Παπασωτηρόπουλος

    So much truth in three minutes.....

  14. PeanutButterJelly

    Unfortunately one of the most underrated songs ever 😢

  15. Ali Baba

    HOW LONG I SEARCHD FOR THIS SONG YESSSS MEN. WHEN I WAS KID, FEELD THIS ONE...

  16. Keith Blackman

    I listen to that song at my job

  17. emantsrif star

    DM has an amazing voice 👌👌👌

  18. WillBrink

    Most under rated artist ever...

  19. ali can

    “Big Brother” aint like this song..

  20. Marvin _

    Jodelcommunity ❤️

  21. Marvin _

    Jodelcommunity ❤️

  22. Gaihen kamson

    It's still Gooooood.... Wish they slow down the beat lil bit

  23. bob Jeet

    Best song I rewind

  24. GDSFish

    You absolutely have no idea how many songs I went through till I finally found this one.

  25. Leo Ruiz

    Me gusta esta canción la.escuche en VH1 Classic y me gusto

  26. dee quirke

    We got to get him back singing

  27. Be Happy

    Dan is a great singer

  28. Esteban García

    Está canción era de mis favoritas🙌🏽 I used to love this song🙌🏽

  29. Kedai Nasi

    google searches before found this video:

    white guy sing black guy rap over piano
    nananana anananaa
    "na nanana na na nanana" nothing gonna change rap <--- here we are

  30. Carolayn Stewart Malakian

    Qué fue de este cantante?? A mí me gustaba mucho y me sigue gustando!!! :)

  31. suzanasusuzana susu

    I hear this song for first time 4 days ago and i can't stop thinkin' about it!!!!! And usualy i love hard techno. Not even similar. But!!!!!!!! Voice and words and music is unbelievable!

  32. Brain Russell

    Great pipes and song from a truly great album.

  33. P K Slays

    still dope man

  34. crzyrdr

    So in 9yrs this song will be 20yrs old?

  35. Karin Ritter

    ME NO WIN!

  36. victoria encina

    😍😍😍😍😍😍😍

  37. Fusun Pamukoglu

    Ne yazık ki dikkatlerden çok kaçmış bir yetenek ve güzellik daha....

  38. MarkanVaran7

    Only 2 million views???? WHAT!??

  39. Mr you know IM right

    HE'S A VERY GOOD SINGER AND GOOD LYRICIST.

  40. Bonsai Ginseng

    He was like the Sam Smith of our Time back then

  41. Julieta Lozano

    ✌️👍

  42. Varun Dharmavaram

    undercut before it was cool

  43. TheBlueRoom

    I saw a dried up river and a rich man
    Turning on a garden hose
    I see a young man picking up a gun
    I guess that's where the money goes, yeah

    Am I just as good as a bad man
    Sleeping while the rest are dying?
    Or am I just as bad as a good man
    Saying there's no use of trying?

    Ooh, tell me do you still believe
    Ooh, everything that you read?
    Till we learn to get together
    And see who we really are

    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change
    If nobody's gonna wake up
    And start asking who's in charge

    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change

    Ain't shit changing but diapers on babies
    Get higher than the background singers singing, singing
    Okay singing

    Some people do it all for money
    And some do it all for their love, yeah
    Some do it all for the glory
    'Cause nothing else they're thinking of

    I saw a man in a four door truck
    Complaining that the price is high
    Like a well feed man with a spoon in his hand
    Saying who ate all the apple pie, yeah

    Ooh, tell me do you still believe
    Ooh, everything that you read?
    Till we learn to get together
    And see who we really are

    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change
    If nobody's gonna wake up
    And start asking who's in charge

    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change

    If I ain't ready to listen I'm never gonna listen
    Most follow intuition while they wishing it would work
    And my vision isn't perfect so I will never look for it
    Don't wish for some change like a church worker

    Hallelujah, preacher I am not influenced
    If I don't donate to your movement am I not improving?
    And while the poor kill the poor for a portion
    A piece of American society pie

    I get high, the munchies I got so bear witness
    I got this girl looking at you 'cause my reps kissing
    And I ain't ready to wait when there's dollars on the brain
    Why would you expect change?

    Till we learn to get together
    And see who we really are

    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change
    If nobody's gonna wake up
    And start asking who's in charge

    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change, no, no

    Ain't shit changing but diapers on babies
    Get higher than the background singers singing, singing

  44. San dro

    Remember the time when we were all hating on VEVO?

  45. Fivo Tahiri

    2018 anyone?

  46. SEA CanceR

    9 years!!!

  47. WeedBloke

    Been searching for this for 9 years.... holy shit this is good.

  48. Dairyscientist

    I just wanna hear that brilliant melody: Dabadaba dabadaba dabadaba daaaaaa dabada

  49. Juan Enrique Cabrera

    Memories 😎

  50. cassie campbell

    This song has a double meaning (illuminati) we need to wake up and turn to Christ

  51. Carlos Gonzalez

    Tremenda canción ✌️🕶️🕶️

  52. Luke Wealthall

    Nice tune! Classic

  53. May St.Claire

    Omg.......I remember this song.

    THIS IS SO GOOD!!!!!

  54. Oscar Cepeda

    Jun 2018 😎🤗

  55. Theresa Schafhauser

    I love this song😍😍

  56. martino madraze 332

    when i was 8 years old (in 2009) i heard this song on mtv . after that i never heard it again and always had the beat in my head . after 9 years of search i finaly found it .... I AM THE HAPPIEST PERSON RIGHT NOW

    Yoseph Abebe

    same here ..was 19 though

  57. Sky SkateZz

    Where is music like this 2018??? I remember listening to this when I was 9 😢 NOSTALGIA

  58. Sarah Knight

    I like this guy!

  59. Merdan Ali Koc

    SSOOOOO UNDERRATED ..

  60. deqemnunej19

    a song you can't get tired of

  61. Lalo Rivas

    2018.. still want new music from Daniel.
    Thank god I was watching MTV that day when this video come at the screen and bluw my mind

  62. Cunt Cuntic

    Still one of the greatest songs!

  63. Andrew Glover

    Where is this man he needs to bring more music out now

  64. Thomas Gärtner

    why not more of him ? what is he doing now?

  65. a heart so soft

    Who's watching this in 2017?!💟

  66. Alexandra Puertas

    I saw a dried up river and a rich man
    Turning on a garden hose
    I see a young man picking up a gun
    I guess that's where the money goes, yeah

    Am I just as good as a bad man
    Sleeping while the rest are dying?
    Or am I just as bad as a good man
    Saying there's no use of trying?

    Ooh, tell me do you still believe
    Ooh, everything that you read?
    Till we learn to get together
    And see who we really are

    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change
    If nobody's gonna wake up
    And start asking who's in charge

    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change

    Ain't shit changing but diapers on babies
    Get higher than the background singers singing, singing
    Okay singing

    Some people do it all for money
    And some do it all for their love, yeah
    Some do it all for the glory
    'Cause nothing else they're thinking of

    I saw a man in a four door truck
    Complaining that the price is high
    Like a well fed man with a spoon in his hand
    Saying who ate all the apple pie, yeah

    Ooh, tell me do you still believe
    Ooh, everything that you read?
    Till we learn to get together
    And see who we really are

    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change
    If nobody's gonna wake up
    And start asking who's in charge

    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change

    If I ain't ready to listen I'm never gonna listen
    Most follow intuition while they wishing it would work
    And my vision isn't perfect so I will never learn for it
    Don't wish for some change like a church worker

    Hallelujah, preacher I am not influenced
    If I don't donate to your movement am I not improving?
    And while the poor kill the poor for a portion
    A piece of American society pie

    I get high, the munchies I got so bear witness
    I got this girl looking at you 'cause my reps kissing
    And I ain't ready to wait when there's dollars on the brain
    Why would you expect change?

    Till we learn to get together
    And see who we really are

    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change
    If nobody's gonna wake up
    And start asking who's in charge

    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change
    Ain't nothing gonna change, no, no

    Ain't shit changing but diapers on babies
    Get higher than the background singers singing, singing

    Songwriters



    Read more: Daniel Merriweather - Change Lyrics | MetroLyrics

  67. Alexandra Puertas

    Al fin pude encontrar este tema. Siempre me gusto esta cancion

  68. XpcTd

    Still dope!

  69. txoni

    Wait..this is 9years old, what? Time passes so fast

    unknown11798

    txoni actually 10 :v

  70. Daz Lilley

    Fucked loads to this xxx

  71. Türk Askeri

    Hurensohn

  72. DJ Steve-N

    2017! And i'm still listening to it <3

  73. Phoenixes100

    Still listening in 2k17.

  74. IKEGRKCHROME

    One of the very most underrated songs in the history of Music.
    Meanwhile, all the (new) Lils, Bigs and lean addicted twigs are making money of preteens and spoiled shitheads.
    I really do not appreciate that, but then again, ain't nothing gonna change.

  75. Ben Crosbie

    this great song was hard to find

  76. Kuro SWhite

    I guess Wale likes being in songs with titles called, Change

  77. Anda Petani

    2017? Sure.

  78. Hugo Vannelli

    bella canzione.. i watching in mtv... ahora a descargarla!

  79. whizzy rabbit

    I know people may think I'm mad , but this guys voice is one of the greatest I've ever heard

    James

    whizzy rabbit he’s back!. New album coming and single ‘Everything I Need’ out now.

  80. julianaiens

    Ow! Eu pesquisei por Wale Change. Com Kim Namjoon do BTS, mas mano essa musica é divina também :)

    Ow! I searched for Wale Change. With Kim Namjoon, but this song amazing Too :)

  81. TSE

    RM Ft Wale Change is better

  82. Jeremy O.Morales

    i love it !

  83. WillBrink

    He should be a huge star this kid.

  84. OldSchoolWalkthrough

    menowin fröhlich

  85. Devil Trigger

    where is he now ? miss his music

  86. rebekka moser

    Quantico 😍

  87. Jonathan James

    Wale verse it lit!

  88. AJ Eckenroth

    Be singing this while everybody riots over trump

  89. Shazzkid

    He looks like Plan B

  90. Alejandro Torres

    he is like a male adele, but without the overrateness of her

    Eleni Nicolaou

    he has a song with adele called "water and a flame" ;)