Classified - Quit While You're Ahead Lyrics




[Chorus:]
You better quit while you're ahead
Ah that's what I said, or you're better off dead
Hey eh, you better quit while you're ahead

[Verse 1: Choclair]
I told ya (yeah)
I did (I did, I did)
Now, a lot of MC's walkin with no knees
They persistent with fuckin with me
I'm just that real laid back, chill bat, smokin them trees
But yo I turn into some African bees (if you're fuckin with me)
I'm unmatched, unpassed, since way back
Up upon them blocks, rockin MCM hats
Just spittin at these people like I'm swingin a bat
At Scarborough Village, where the pillage was at
(You better quit while you're)
All them girls in them pum pum shorts, where they wanted it fat (yes)
Yo, I ain't braggin, I'm just spittin the facts
No exaggeration (naw), no grippin on my balls for charm
A Big Mac with no lettuce and sauce
Now my collar bone is filled with stars and got stripes down the arm
Got Class in the cut, pull the pin out the bomb, brother
Yo, so let them horns blow (yeah)
We're reppin this here because you all asked for it, so yo

[Chorus x2: w/ ad libs]

[talking behind Chorus: Choclair]
I told ya
I told ya

[Verse 2: Classified]
I ain't goin nowhere, I got my people in here
We still got it after all the smoke clears
Now speakin mathematically, there's no comparin to my strategy
Tryin to measure up, I appreciate the flattery
But half of these rappers are half of a beat backwards
Claimin they on point man, ch-check the stats first
I've dropped 12 albums with at least 12 songs in the last 12 years
Do the math right there
That's 144, on a one a month average
And that don't even count what I produced for other rappers
(You better quit while you're)
Done 5 tours, with 20 shows or more
And that's only dating back to 2004
Let's not forget the other years that don't apply to
Now name another rapper tourin Canada like I do
I know I am, on the top of this
And I know I have, many accomplices
If the numbers add up you can't get rid of me
So kid, know your past or your future will be history

[Chorus: w/ ad libs]

[Verse 3: Maestro]
The Maes, the Maes is smooth and here to soothe you when
MC's lose, he keeps improvin
'Cause he keeps comin back with more and more hits
(Ahh shit), suckers better quit
When you touch my first record, then we can talk
Start prayin, start fastin, then we can walk
I'm makin movies now, while rappers still runnin their lips
Get off my dick, I'm tryin to study my script
(You better quit while you're)
I got politicians callin 'cause I'm influential
Beat makers want my voice on their instrumentals
Rappers makin mixtapes, then they get out of line
Except I've never seen a record yet do better than mine
They just keep recyclin, not excitin
Never the less I just put it to rest 'cause Wes keeps enticin them
'Stro fans wonder how he's gonna flow next
But all you gotta know is that he so Fresh Wes
(Godfather, God bless), still I spark the flame
Only rapper from Toronto on the Walk Of Fame
Now who you think Toronto trusts more - me or you?
Who you think Toronto loves more - me or you?
Son I'm not tryin to say that I'm better than y'all
I'm just on another level than y'all, so just move

[Chorus x2: w/ ad libs]

[Verse 4: Moka Only (Classified)]
Man y'all can't talk about stats without puttin your boy Moka in
(Yo, that's why I got at you man, let 'em know)
You see my braggin rights could be wrote on the longest list
The most prolific rapper in the world that fits
In my palm like this, my likeness is ubiquitous
36 albums underneath my belt
I whip 'em off like they Bisquick biscuits bitch
And ain't many that can deal with the heat that's felt
Rappers on the thing underneath my briefs and belt
I said (you better quit while you're ahead)
Mok a kept on with the keep on
You can't sleep on, so get gone and go get my coffee gopher
The girls on my toblerone, the bone her
Head stat on your cold toner
I've got the Junos and the platinum plaques back at home
7 MMVAs, I can hold my own
A known felon when it come to the microphone chrome
Choclair, Class, Maestro and Moka Only, let's go

[Chorus]

[talking behind the Chorus: Moka Only]
Man we got stats
Comin at ya like some baseball bats
You fall flat, fall back nigga





Other Lyrics by Artist

Rand Lyrics

Classified Quit While You're Ahead Comments
  1. ViX

    2019 Norway 👌👌👌🔥🔥🔥🇧🇻🇧🇻🇧🇻 Halla to yall Internationally😀

  2. Shaky Shay

    2019 still a banger

  3. Harvey Cent

    dope as fuck still

  4. DonniePynnTV

    They made that girl look so lame lmfaoooo. Talkin like she has some huge round booty when shes flat as a walllll. If this was dropped in 2019 choclair would get ripped apart by fans lmfaoo.

  5. mac andrews

    Who you think Toronto trusts more me or you?

  6. Nick ricci

    2019 still bangin

  7. Crystal Starlight

    Still listen in 2019!! This collab straight 🔥🔥🔥

  8. Simselajeps SLJ

    still listening in 2018 since 2010! Love Class!

  9. Corrina Merasty

    Still listening in 2018!!!

  10. Luke Marciano

    I like the boston hat

  11. patricio rios

    2018!!!!

  12. K.E.H

    Well kinda shirt diss track and moka a crackhead and ya I'm from Toronto who I like more eminem none will compare to him and they know it

  13. Emerick Brisebois

    Classic 🍁

  14. Mart Malt

    criss que c'est bon , le beat est sick ....juste moka qui sucks solide , m'ennuie de lui dans swollen members...

  15. Jag Gill

    Is anyone listening to this in 2018?

    Ninja Penguin

    Hell yeah class is infinite

    Chris Lapointe

    yes along with everything else by them

    executebeats

    Still 🔥 in 2019

    Gary Silkwood

    2019 till 3030.

  16. StarkPyro

    Yaya lol

  17. AwayFromTheWorld

    2017 first time. Liked. :)

  18. Chemeleman

    Better than Drake!!!!

  19. Will DaWhite

    2017 anyone hereeeeeeeeeee??

  20. Nick Iannicca

    Anyone listening in 2017

  21. Enigma Tikal

    2017 and this shit still dope!

  22. Wendy Oconnor

    listening in 2017

    Aidan O'Brien

    Thought I was the only one XD

  23. Luke Murphy

    dope ass video

  24. Isaac sussman

    Holy shit a Canadian diss track. I didn't think we were capable of that.

    RPG pranks

    classified is waaaaay better than grake

    BCPR

    **snorts** Drake... smdh

    mistertwist

    How the fk can you put Drake and swollen members in the same sentence? The fact you must listen to them yet you vibe to that shitty cellphone singer (probably the worst R n B song Ive ever heard) is pretty nuts

    Kratos1609

    Who was he dissing? That’s the one thing I could not figure out

    trybal007

    WE? Your opinion doesn't dictate my life. Gaaaaangttaaaaaskgjhkghkjhgdfj

  25. Jadin Canadian

    Newfound and labour

  26. Jadin Canadian

    Newfound songs


    newfound

  27. Aaron Romero

    Tell em, Class!

  28. Thomas L

    anyone listenin in 2016 ?

    Leo Vlog

    Thomas L 2017

    Hero.hiphop

    no 1620

    CIVILCHAOS1

    in 2018 BRO! happy new year!

  29. emmy lite

    SLAMMING !!!

  30. dcosw

    is that one guy from swollen members? :o

    Thomas L

    +dcosw Yeahhh he is ! he quit way back when

    RianRj Barclarb

    he really quit from them? when?

    Joseph Harber

    2005 for the second time

  31. Mike Rawluk

    I have a hate for inner ninja, but that's it.

  32. Tudor Naft

    So underrated

    Intellectual CheatCodes

    Underated is an understatement xD

  33. B Gattie

    https://www.facebook.com/thenubreed226/

  34. TheDas

    2015 now but still jammin hard boys

  35. spooky spider

    this video is lame but the song is legendary

  36. NGuttz

    who's featured?

    Kratos1609

    Choclair , maestro fresh Wes and Moka Only

  37. Natalia Ortiz

    Peliculasxxx

  38. Angel Rolando Ortega Nieves

    Thats thats thatshit!

  39. Johnny Basily

    What movie is this song from??

  40. Vreaus pleez

    Yoooo has anyone else heard about *The Truth Contest*? This shit is crazy, just google it!

  41. enticed2zeitgeist

    Wes is so damn lanky! Tight track. Love Moka's part.

  42. Barry Fulsik

    niceeeeeeeeeeeeeee

  43. DaMaestro10

    Swinging a bat like a Canadian lol.  Class tho kills it again.

  44. PTSP

    which song did he sample?

  45. Karma Akabane


    12x12x12 =

  46. Mystikul PvP

    Like this if Still Jammin too This in 2014!!!

    Udo Udo

    JewUnit6 2017 homie ;)

    MIGITOBABE

    2019 ni99a

    Emerick Brisebois

    Mystikul PvP 2018

  47. raj cotherpolly

    shit song

  48. Ignacio Varga

    the features alone...shiiiiit. this knocks

  49. Keegan Lytle

    this isn't even Classified, this is awful

  50. DrDem420

    what song is the chorus from?

  51. jason taylor

    Lol classified is canadien XD

  52. Charlie Driver

    it's like they make the perfect rap gang.

  53. Rosalie Lingo

    My tattoo artist was playing this in his shop the other day and I hate it so much but I have to keep listening to it.

  54. Dj Beto PE

    ESSA MUSICA ME MARCOU MUITO FODA

    Valmir Gomes

    pqp! muito foda!

  55. dylan hicks

    repping that nova scotia life from a newbrunswicker

    zZ codyM04 Zz

    hey same:D

  56. Emily Tordi

    Go americans

  57. tt jimmy

    Ryan rogers we are Canada never call as America

  58. Ryan Rogers

    Why do people always say america sucks after watching a classified video. Jesus people. Stop hating. - level headed nova scotian

    JewUnit6

    cuz America and Canada = sibling rivalry ......... states thinks they are the best at everything, and so do we.

    Jimmy Brook

    @JewUnit6 Canada is US's little brother. US makes fun of them, but only the US is aloud to make fun of them. If anyone else does they getting fucked up

  59. Halpher

    Classified spits the best lyric here

  60. tyfy12345

    Met him in Winnipeg:D

  61. Jimmy Brook

    Come to Philly PLEASE

  62. Mel Hart

    big fan of classified down in New Zealand. and you dont hear much of his stuff on the radio here

  63. MINECRAFTnSHOOTERS

    And get away with it*

  64. MINECRAFTnSHOOTERS

    I don't mind 4 months of cold over getting shanked in the back only after walking 1 block and its disgusting how easy people get a with murder in America if you have enough money to get a good lawyer you could kill atleast 5 people in America in get away with it.

  65. doodledo2

    moka sucked so bad

    Joseph Harber

    Said one person and three likes ever

    Seth Richardson

    Whaaaat, moka is fucking great homie

    Backwards Time

    Fuckn oath man

  66. Bram

    Jose Feliciano rocks !!!

  67. drew p nutsack

    Choclair shreds it in this song...you're a scrub who knows nothing about flow and that's a fact not an opinion

  68. Sebo Ren

    and Canada (Edmonton pls!!)

  69. liam seekamp

    why do so many people care that hes canadian? does it really matter? and ofcourse america is gona have more good rappers and more bad rappers we have a much larger population. classified is great and so are many american rappers.

  70. kyriakos papadopoulos

    moka only <3

  71. Scott Chappell

    TOUR AMERICA ASAP!

  72. templarmoney1

    California or Colorado has the best weed. but i agree, i was born with the label American. now i desperately just want to be human.

  73. Gábor Tomanek

    you have just killed this guy by your words. epic.

  74. HighImStoned420

    Fuckin real talk !

  75. TheFlash1199

    Am I the only American here that likes Classified and not Lil Wayne, Jay-Z or anyone else? I feel so alone.

  76. Adam Sayeed

    i agree wit you but really muhammad ali id move to canada with him

  77. Connor Caskenette

    And he didn't even mention any hockey players.

  78. Anja

    Honestly I prefer Canada over Murica and I'm European. Classified over Eminem, anyday anytime. Class has more shit that I can compare my life to than M&M. And he doesn't look like a druggie either.

  79. XenteMusic

    I have absolutely no idea what you're saying lol

  80. XenteMusic

    To add, we have Deadmau5 (one of the biggest people in dance), Justin Bieber (like it or not, he's one of the biggest people in pop) and Russell Peters (one of the biggest people in comedy).

    Canada's a fantastic fucking country and I'm sick of ignorant American's spewing their nonsense on these videos. Let us just enjoy the music.

  81. ZachAttach34

    My second favorite part about youtube videos is the comment battles. Who gives a fuck about the US vs. Canada, honestly, if you are educated and follow current events you'll figure out Canadians got their shit together in comparison to the US. Most of you hateful assholes probably get your news from MTV and Fox, dumb asses. Enjoy the music, give props where props are due. Classified, come to San Diego and do a show. I'll be there burning down a fat spliff of some danks!

  82. Mackenzie Maddness

    your an idiot LOL try researching on topics before you make yourself look like fool..and if u hate "idiots and stereotypes" u should be hateing americans cause if u ever go back to the OP its always punk bitch americans that start running their mouths..we canadians just finnish it!!

  83. Keyshi000

    and justin bieber ... ^^

  84. XenteMusic

    The taxes we pay contribute to being a better country. Your roads and public schools aren't very good on a whole. Taxes aren't only for health care, they are for everything. I would rather pay the taxes and get all these benefits than not.

  85. carmen duran Plaza Duran

    Look the vídeo : vídeo lautaro 2013 ...

  86. Kevin McConnell

    well asshole canadians win in all the fucking team sports in the winter games, if you counted how many gold medals each country has in their possesion canada would blow america away, plus we have, sidney crosby, the best curling team (i dont know their names) wayne gretzky, we also have michael buble, classified, barenaked ladies,the sheepdogs. AND to top all of that off, we have a much lower murder and senseless crime rate.

  87. Epic Guy Reborn

    dumb ass stop judging

  88. XenteMusic

    It's because NATIONALISM. It distracts them from how shitty their country actually is.

  89. XenteMusic

    Canada isn't one massive ghetto. Look at the crime rates in the USA vs Canada, it's ridiculous. Also, free health care. Weed is considered legal here to. Thanks to Canada you have basketball and hockey, and the fucking telephone. We schooled the USA in the 2010 Winter Games, setting gold medal records with a population of only 33 million. Our economy is also not in shambles, we don't have NSA level spying, and we're respected around the world.

  90. XenteMusic

    We got health care, you guys got the NSA. We have poutine, you have crippling national debt.

  91. XenteMusic

    The USA also has 10x the population of Canada. Look at how well Canada does on an international level. We set the record for most gold medals ever won by a country at the Winter Olympics, and we only have 33 million people.

  92. XenteMusic

    We also have 1/10th the population.

    Neil Young, Leonard Cohen, Gorden Lightfoot, Rush, Guess Who, Avril Lavigne, Rihanna, Shania Twain, Michael Buble, Bryan Adams, Anne Murray, Sarah McLachlan, Celine Dion, Feist, Joni Mitchell, K. D. Lang, William Shatner, Michael J. Fox, Alexander Graham Bell (the inventor of the fucking TELEPHONE), Alex Trebek, Wayne Gretsky, JAMES CAMERON, just to name a few. That's not even counting the incredible amount of amazing athletes. Oh, also, Classified.

  93. templarmoney1

    lol being an American just means you were born in a country and given that label as a false sense of pride. Im an American and yes i am grateful to be an American but im not necessarily proud. actually im not even proud to be human. you guys are all idiots and you're all self destructive and you're all hypocrites and you're all liars and you're all stubborn and ignorant. and im all of the above as well! so honestly everything we say means absolutely shit to the next person so just stop talking!

  94. Philip Houck

    hey americas ok it's the leaders that make americans look bad

  95. meliodas

    like this if u think theres an racist argument going on between Canada and America and its getting out of hand

  96. Tom Brown

    Obviously they are. Shut your maple drake sucking ass up and go to your Dam you Canadian beaver